پرتغال با کسری بودجه دست و پنجه نرم می‌کند

موسسه ملی آمار پرتغال اعلام کرد که کسری بودجه این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۰.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسید.
کد خبر : ۸۷۴۷۳
پرچم پرتغال

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شینهوا، در آستانه بازی ایران و پرتغال نگاهی به تازه ترین آمار اقتصادی آخرین حریف تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نخست جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یعنی کشور پرتغال می اندازیم.


موسسه ملی آمار پرتغال اعلام کرد کسری بودجه این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی معادل ۰.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود؛ این در حالی است که کسری بودجه پرتغال برای مدت مشابه سال قبل ۱۰.۶ درصد ثبت شده است.


رقم اعلام شده از سوی موسسه ملی آمار پرتغال ۰.۷ درصد بیشتر از هدف از پیش تعیین شده دولت این کشور برای کسری بودجه در سال جاری میلادی محسوب می شود. همچنین سال ۲۰۱۷ میلادی، توازن بودجه ای پرتغال به طرز قابل توجهی به دلیل عملیات بازسرمایه گذاری بانک دولتی «کایاکسا گرال دپوزیتوز» این کشور تحت تاثیر قرار گرفت و کسری بودجه پرتغال معادل ۱۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود.


بر پایه این گزارش، پرتغال به دلیل افزایش بدهی خود در ماه می سال ۲۰۱۱ میلادی اقدام به گرفتن کمک مالی ۷۸ میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا و صندوق بین الملی پول کرد و از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد که کسری بودجه این کشور معادل ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود به ۲ درصد در سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش پیدا کرد که کمتر از سقف ۳ درصدی تعیین شده بر اساس قوانین بودجه ای اروپا برای این کشور است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر