نماگر تالار شیشه‌ای به کانال ۱۱۲ هزار واحد رسید

بازار سهام به اتکای گروه‌های ارز آور و صادرات محور شامل گروه فلزات اساسی، معدنی، هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی روز جاری توانست با ثبت رکورد جدیدی برای شاخص کل بورس از مرز ۱۱۲ هزار واحد عبور کند.
کد خبر : ۸۷۴۹۶
بورس

به گزارش ایبِنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران  در پایان معاملات روز جاری با افزایش دو هزار و ۶۵۹ واحدی به کانال ۱۱۲ هزار و ۶۰ واحدی  رسید تا شاهد یک سطح شکنی جدید دیگر باشیم.


رشد متغیرهای اصلی


بر اساس این گزارش، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۲۳۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۴۲ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۳ هزار و ۳۵۲ واحدی به ۱۲۳ هزار و ۶۵۷ واحد و شاخص بازار اول با افزایش دو هزار و ۴۳۲ واحدی به ۸۲ هزار و ۳۸۳ واحد و شاخص بازار دوم با رشد دو هزا ر و ۸۰۲ واحدی به  ۲۲۳ هزار و ۸۴۱ واحد رسید


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با ۳۵۹واحد، فولاد خوزستان با ۲۹۲ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۱۹۷ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  همراه اول با ۳۴ واحد، پالایش نفت بندر عباس با ۲۱ واحد و پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۱۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


ارزش کل معاملات


همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۷۶۹ میلیارد و ۵۶۴ تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۶۵۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۴۴ هزار و ۴۶۵ نوبت داد و ستد بود.


رفت و آمد نمادها


این گزارش می افزاید : طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «ریل پرداز سیر، فرآوری ذغال سنگ پروده طبس، پتروشیمی فجر، رینگ‌سازی مشهد، واسپاری ملت، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، تولید مواد اولیه داروپخش، کارخانجات داروپخش، داروسازی شهید غازی، فراورده‌های سیمان شرق، قند نیشابور، ریشمک، زغال سنگ نگین طبس، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، پتروشیمی آبادان، آلومینیوم ایران، گروه دارویی برکت» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «پتروشیمی آبادان، دارویی لقمان، ذوب‌آهن اصفهان، مدیریت انرژی امید تابان هور، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، پخش البرز، پارس شهاب، صنایع خاک چینی ایران، زغال سنگ نگین طبس و شهد ایران» بازگشایی شدند.


جزییات معاملات


گفتنی است، امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از ۶۰ میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش کمتر از ۵۴ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود و۵۰ میلیون سهم بانک تجارت به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان کد به کد شد.


از سویی دیگر، بیش از ۴۷ میلیون سهم همکاران سیستم نیز به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد تومان معاملات کد به کد را تجربه کرد. کمتر از ۴۳ میلیون سهم ایران خودور به ارزش ۱۱ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامداران عمده انتقال یافت، در عین حال بیش از ۲۶ میلیون سهم اعتباری کوثر مرکزی به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.


افزون بر این، سرمایه‌گذاری غدیر نیز شاهد معاملات درون گروهی ۲۰ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان بود. در ارتباطات سیار ایران امروز بیش از ۱۴ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲۰ میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال کمتر از ۱۳ میلیون سهم سرمایه‌گذاری سبحان به ارزش ۲ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.


امروز ۱۰ میلیون سهم صنایع مس ایران به ارزش کمتر از ۳.۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی روبرو بود و ۱۰ میلیون سهم فولاد مبارکه نیز به ارزش ۴ میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد.


افزایش حجم و ارزش معاملات


براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی با افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام شاهد تقویت قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی پس از گذشت یک استراحت مقطعی برای اصلاح قیمت‌ها بود که ثبت رکوردهای جدید برای نماگرهای بازار حاکی از تداوم اقبال برای خرید سهام دارد.  


در این بین پرواز قیمت ارز در بازار غیر رسمی و همچنین یک طرفه شدن بازار آتی سکه با عدم امکان اخذ موقعیت‌های خرید گرچه فشار بر روی بازار نقدی سکه را محتمل‌تر کرده اما بدون تردید گزینه بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران مطمئن‌ترین مسیر برای مدیریت نقدینگی سرگردان خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر