اعلام مصوبات جلسه اخیر هیات واگذاری

سیصد و چهل و دومین جلسه هیات واگذاری روز شنبه دوم تیرماه با حضور کلیه اعضا و به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد.
کد خبر : ۸۷۵۰۱
خصوصی سازی

به گزارش ایبِنا، در ابتدای این جلسه پوری حسینی، رییس کل سازمان خصوصی سازی و دبیر هیات واگذاری گزارشی از وضعیت عرضه و واگذاری بنگاه های دولتی در طی ۱۷ سال فعالیت سازمان خصوصی سازی ارائه کرد.


همچنین در ادامه گزارشات مقایسه ای در خصوص حجم مبالغ قیمت گذاری طی این سال ها، عرضه بنگاه های دولتی در طی ۱۷ سال گذشته، گزارش میزان موفقیت سازمان خصوصی سازی در واگذاری ها به همراه آسیب ها و موانع و چالش های شناسایی شده طی این سال ها را مطرح کرد. سپس دستورات قیمت گذاری تعدادی از بنگاه ها مطرح و قیمت پایه آنها پس از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت.


در همین راستا قیمت پایه سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد بررسی و قیمت و شرایط آن جهت عرضه و انتشار آگهی عمومی واگذاری به تصویب رسید.


همچنین قیمت تعدادی از بنگاه های زیرمجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران شامل سیلوی مهاباد، انبار غله رو باز دولت آباد کرمانشاه، انبار غله ایلام، انبار غله دورود و انبار غله ماسور به تصویب هیات واگذاری رسید.


ضمنا در این جلسه در خصوص شرکت های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بحث و بررسی صورت پذیرفت و قیمت پایه شرکت های مجتمع صنعتی اسفراین، لوله گستر اسفراین و تولیدی منیزم گستر اریش مورد تصویب قرار گرفت.


همچنین قیمت پایه تعدادی از جایگاه های سوخت نیز در جلسه مذکور مورد تصویب هیات واگذاری قرار گرفت. در جلسه مذکور هیات واگذاری با توجه به مصوبات ذکر شده در مجموع مبلغ قیمت گذاری شده شرکت های در حال عرضه حدودا بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال است.


در خاتمه نیز اصلاح ۳ مورد اساسنامه شرکت های مشمول واگذاری و همینطور تعیین مدت اعتبار قیمت پایه بنگاه ها و دارایی ها قیمت گذاری شده توسط هیات واگذاری از جمله سایر موضوعات مورد تصویب این جلسه بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها