04 تير 1397 - 14:09

خرید و فروش سکه متوقف شد

رییس کمیسون تخصصی طلا و جواهر از توقف عرضه سکه در بازار خرده‌فروشی خبر داد.
کد خبر : ۸۷۵۴۶
سکه

به گزارش ایبِنا، محمد کشتی آرای با اشاره به اینکه تقاضای زیاد برای خرید سکه،­ سبب افزایش قیمت طلا شده است افزود: بسته شدن بازار آتی و ورود فعالان بازار، ­دلیل افزایش بی رویه­ قیمت­­­­ و رسیدن­ بهای هر گرم طلا ی ۱۸ عیار به گرمی ۲۷۰ هزار تومان و سکه به ۳ میلیون تومان در روز گذشته بوده است.
وی با اشاره به اینکه توقف خرید و فروش سکه در بازار سبب کاهش ۴۰ هزارتومانی قیمت سکه تا این ساعت شده است گفت: مدیران باید اهرم هایی برای سوق دادن سرمایه ها به بازار ثانویه ایجاد کنند تا شاهد ایجاد این وضعیت در بازار سکه نباشیم.
عضو هیات رییسه ­­اتحادیه طلا و جواهر،­ قیمت هر گرم طلا ی ۱۸ عیار را هم اکنون ۲۵۷ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: سکه تمام بهار آزادی هم اکنون ۲ میلیون و ۹۶۰ هزارتومان، نیم سکه یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان،​ ربع سکه ۷۸۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۴۲۳ هزار تومان و هر مثقال طلا یک میلیون و ۱۱۷ هزار تومان است.
کشتی آرای با اشاره به کاهش ۲ دلاری قیمت هرانس طلای جهانی افزود: امروز هر انس طلا در بازار های بین المللی ۱۲۶۷ عرضه شده است. وی افزایش نرخ ارز، ​افزایش تقاضا و تقاضای کاذب ایجاد شده از سوی فعالان بازار آتی را دلیل افزایش بی رویه قیمت طلا و سکه دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار تومان حباب در قیمت سکه وجود دارد زیرا در هر سکه ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان طلا و حدود ۵۰ هزارتومان دستمزد وجود دارد در حالی که قیمت فعلی طلا ۲ میلیون ۹۴۰ هزار تومان است.


برچسب ها: سکه بازار سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر