04 تير 1397 - 14:28

سکه ۳۹۰ هزار تومان حباب دارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه در حال حاضر هر قطعه سکه حدود ۳۹۰ هزار تومان حباب دارد، گفت: عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار دلیل اصلی نوسانات قیمت سکه و طلا است.
کد خبر : ۸۷۵۴۹
ارز طلا سکه

ابراهیم محمد ولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا بیان داشت: انتظار است که دولت با اتخاذ سیاست های اصولی در بخش عرضه و تقاضا و تزریق ارز به بازار آرامش را به بازار برگرداند. رییس اتحادیه فروشندگان طلا اظهارداشت: متاسفانه خبراوراق پیش فروش سکه نوسانات بازار را تشدید کرد چرا که جو روانی را تحریک و به نوسانات دامن زد؛ بنابراین بهتر است که سکه های های پیش فروش شده به اوراق تبدیل نشود و به مردم تحویل داده شود تا التهابات روانی ایجاد نکند.


وی با تاکید بر اینکه التهابات ارزی تاثیری منفی بر قیمت سکه می گذارد، گفت: دولت باید  تزریق ارز به بازار را در دستور کار خود قرار دهد و دولتمردان و اعضای صنفی و رسانه ها دست به دست هم دهند و چاره ای بیاندیشند تا از این وضعیت خارج شویم چرا که چنین وضعیتی به ضرر خریدار و فروشندگان است.


محمدولی خاطرنشان کرد: امروز سکه تمام طرح جدید دو میلیون و ۹۵۵ هزار تومان در بازار به فروش می رسد و سکه تمام طرح قدیم نیز دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد، نیم سکه نیز یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و ربع سکه ۷۸۵ هزار تومان قیمت دارد.


رییس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد: همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۱۱۷ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸ عیار را یک میلیون و ۱۸۸ هزار تومان به فروش رسید.


برچسب ها: سکه بازار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر