مدیرعامل فرابورس:

بازار سرمایه بهترین ابزار تجهیز منابع مالی است

مدیرعامل فرابورس اعلام کرد : در صورتی که حاکمیت اقتصادی بخواهد از طرح‌های ملی رونمایی و بهره‌برداری کند، بازار سرمایه بهترین ابزار برای تجهیز منابع مالی در این خصوص است.
کد خبر : ۸۷۵۵۴
هامونی

به گزارش ایبِنا، امیر هامونی گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه طی چند دهه گذشته به تجهیز منابع مالی بسیار کمک کرده، در شرایطی که بازارهای موازی همچون ارز و سکه با التهاب مواجه هستند می‌توان با استفاده از سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های موجود در بورس، حجم نقدینگی را به بازار سرمایه هدایت کرد.


وی در خصوص افزایش شاخص و حجم و ارزش معاملات در بازار سرمایه طی روزهای اخیر با اشاره به اینکه رشد شاخص‌های بورس‌ها عمدتا به افزایش حجم تولید داخلی و فروش شرکت‌های موجود در بازار سرمایه برمی‌گردد، اظهارداشت: از آنجا که فروش شرکت‌های صادرات‌محور با ارزهایی که در بازار آزاد وجود دارد صورت می‌گیرد، این موضوع سودآوری آنها را بهبود می‌بخشد.


تاثیر فصل مجامع


هامونی همچنین به فرارسیدن فصل برگزاری مجامع شرکت‌هایی که سال مالی آنها ۲۹ اسفندماه ۹۶ است اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اخبار خوبی از مجامع شرکت‌ها به گوش می‌رسد؛ تعداد شرکت‌هایی که با تعدیل منفی مواجه شدند معدود بوده و قریب به اتفاق شرکت‌ها با تعدیل مثبت و افزایش سودآوری همراه هستند.


وی در پاسخ به این سوال که تصمیم دولت در ممنوعیت ثبت سفارش ۱۳۳۹ قلم کالا، روی بازار سرمایه چه تاثیراتی دارد، گفت: بحث واردات کالا و تصمیماتی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گرفته می‌شود می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند و اکنون شرایط آن وجود دارد که بتوانیم حجم نقدینگی‌ ۳۰ هزار میلیارد تومانی را که ناشی از مابه‌التفاوت نرخ دلار از ۳۳۰۰ به ۴۲۰۰ تومان بوده است، با کمک دولت و ارگان‌هایی همچون مجلس به سمت بازار سرمایه هدایت کنیم.


روش های جذب نقدینگی


مدیرعامل فرابورس در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان جذب نقدینگی به بورس را تداوم بخشید و آن را به سمت تولید هدایت کرد، ابراز داشت: برای برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه باید از تجربه ۲۰ سال گذشته استفاده کنیم؛ یعنی زمانی که هلدینگ‌های بسیار بزرگی که اکنون در بازار سرمایه وجود دارند در پی تصمیماتی که سیاست‌گذاران اقتصادی برای تشکیل این هلدینگ‌ها اتخاذ کردند، تشکیل شدند.


به گفته هامونی، در مواردی که بازار سرمایه با تهدید مواجه بوده به کمک همین هلدینگ‌ها توانسته است تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و جذب نقدینگی را از راه‌هایی همچون تشکیل یک شرکت سهامی عام در شرف تاسیس در قالب یک هلدینگ بزرگ انجام دهد.


بهترین فرصت ایجاد هلدینگ‌ها


وی زمان کنونی را بهترین فرصت برای ایجاد هلدینگ‌ها به کمک سرمایه‌ای که مردم می‌آورند، دانست و گفت: با تشکیل سرمایه از این طریق علاوه بر اینکه اشتغال ایجاد خواهد شد، قطعا با پروژه‌هایی که هلدینگ‌ها دنبال می‌کنند جذب نقدینگی صورت خواهد گرفت.


وی در پایان با تاکید بر اینکه نقش دولت و مجلس در این حوزه بسیار مهم است تا با اتخاذ سیاست‌های ثبات‌آفرین به افزایش سرمایه اجتماعی و اقتصادی کشور منجر شوند، افزود: در صورتی که حاکمیت اقتصادی بخواهد از طرح‌های ملی رونمایی و بهره‌برداری کند، بازار سرمایه بهترین ابزار برای تجهیز منابع مالی در این خصوص است


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر