04 تير 1397 - 16:15

عناصر پدید آورنده شرایط ارزی شناسایی می شوند

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: دستگاه های عضو این ستاد در حال رصد و شناسایی عناصر پدیدآورنده شرایط ارزی کنونی هستند.
کد خبر : ۸۷۵۵۷
بازار ارز

به گزارش ایبنِا، «علی مویدی خرم آبادی» افزود: اینکه عناصر را اکنون معرفی کنیم از نظر سازمانی به مصلحت نیست؛ بعضی از این عناصر شناسایی شده اند و بعضی در حال رصد هستند که نتیجه این اقدام ها را به زودی به اطلاع مردم می رسانیم.


وی ادامه داد: بنا به دستور شخص رئیس جمهوری، تمرکز ستاد در شرایط کنونی بر بحث مبارزه با قاچاق ارز است. در این زمینه با دستگاه های متولی هماهنگی هایی انجام شده و این دستگاه ها برنامه هایی را در دستور کار قرار داده اند تا بتوانیم تکانه ها را کاهش دهیم.


مویدی با بیان اینکه این برنامه ها به دستگاه های مقابله ای از جمله تعزیرات، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و گمرک ابلاغ شده است، گفت: طبیعی است که بخش مقابله ای بعد از تمهیدات پیش گیرانه و ایجابی مورد توجه قرار می گیرد.


رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: آمار کشفیات هفته آینده به استحضار مردم می رسانم.


وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود برخی از کشورها در این نوسانات ارزی نقش داشته اند، گفت: ما شاهد یک سازمان یافتگی در مرز و بیرون مرز به منظور عملیات روانی هستیم.


مویدی گفت: در بعضی نقاط در کشورهای همجوار ما تیم های مخصوص عملیات روانی علیه نظام و بر علیه کشور ما طراحی شده و این روزها در حال ادامه دادن فعالیت های خود هستند؛ در این شرایط طبیعی است ما هم متناسب با جنگ عملیات روانی باید به مقابله بپردازیم.


مویدی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ستاد مبارزه با قاچاق چه اقداماتی را در راستای کنترل و مبارزه با بازار ثانویه یا بازار قاچاق ارز انجام داده است، گفت: ستاد به آنچه در این حوزه به معنا و مفهوم قاچاق است ورود پیدا کرده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه شرایط اقتصادی کنونی متاثر از عوامل اقتصادی نیست بلکه متاثر از عوامل روانی است، گفت: باید بدانیم دشمن با تمام توان و تمام قد در برابر نظام و مردم ما ایستاده است.
 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر