ریزش شاخص‌ها در بورس‌های دنیا

شاخص‌ها در بازارهای جهانی نخستین روز کاری هفته را در مدار منفی به سر بردند در حالی که نگرانی ها از تنش تجاری میان آمریکا و چین بیشتر شده و قیمت نفت نیز سقوط کرده است.
کد خبر : ۸۷۵۶۱
بورس اندونزی

به گزارش ایبِنا، توافق تولیدکنندگان بزرگ نفتی به افزایش سقف میزان تولیدات پس از توافق اوپک، موجب افت قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.


وال استریت در تازه ترین گزارش خود در خصوص تعرفه های اعمالی از سوی آمریکا نوشت: دونالد ترامپ تصمیم دارد در اقدامی جدید شرکت های چینی را از سرمایه گذاری در بازار تکنولوژی آمریکا منع کند و از صادرات تکنولوژی های غیرضروری به چین جلوگیری کرد.


این تصمیم موجب شد بازارهای آسیایی در معاملات شبانگاهی با روند منفی همراه شوند و شاخص استاکس نیز با افت چشمگیری همراه شد.


شاخص اس اند پی ۰.۶ درصد افت کرد و شاخص آسیا پاسفیک نیز ۰.۹ درصد منفی شد. نیکی ژاپن هم با کاهش ۰.۸ درصدی معاملات را آغاز کرد.


در بازارهای اروپایی، شاخص صنعت خودروسازی با افت ۱.۴ درصدی همراه شد و شاخص ام اس آی اروپا که مربوط به معاملات بازارهای سهام ۴۷ کشور مختلف در منطقه اروپاست با کاهش ۰.۳ درصدی رو به رو شد.


در این میان، بیشترین میزان افت مربوط به شاخص های بازار چین بود که با افت ۱.۲ درصدی در نخستین روز معاملاتی همراه شد و هفته گذشته را با افت ۳.۷ درصدی به پایان رساند.


بازارهای آمریکا نیز، نخستین روز معاملاتی هفته را در مدار نوسانی به سر بردند.


شاخص آتی داوجونز افت ۰.۱ درصدی را به ثبت رساند و آتی نزدک با روند منفی ۰.۲ درصدی را از آن خود کرد.


در بازار اروپا، شاخص کک فرانسه ۰.۸ درصد منفی شد. داکس آلمان نیز ۱.۲ درصد کاهش داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر