04 تير 1397 - 18:59

سکه ۱۲۰ هزار تومان ارزان شد

رئیس کمیته تخصصی طلا و جواهر: قیمت طلا و سکه امروز در بازار روند کاهش داشت و قیمت سکه تمام بهار آزادی با افت ۱۲۰ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید.
کد خبر : ۸۷۵۶۳
سکه بهار آزادی

به گزارش ایبِنا، محمد کشتی آرای، افزود: بعد از دو روزی که افزایش شدید قیمت سکه و طلا را شاهد بودیم امروز با شروع بازارهای جهانی قیمت طلا در بازارهای جهانی ۲ دلار افت داشت و قیمت سکه که در بازارهای داخلی تا ۳ میلیون تومان بالا رفته بود با افت ۱۲۰ هزار تومانی همراه بود.


وی ادامه داد: باید التهاب بازار در جایی متوقف می شد و امروز انتظار افت قیمت ها را داشتیم و امروز نشانه های توقف قیمت ها نمایان شد و با کاهش قیمت سکه روبرو بودیم.


کشتی آرای افزود: تقاضای مردم برای خرید طلای ذوب شده طی روزهای گذشته افزایش داشت و همین امر سبب شد قیمت طلای ۱۸ عیار به ۲۷۰ هزار تومان برسد که این قیمت امروز با روند کاهش همراه بود و به ۲۵۶ هزار تومان رسید.


وی درباره روند بازار طی روزهای آینده گفت: روند بازار در روزهای آینده به قیمت های جهانی طلا و ارز بستگی دارد ولی در بازارهای داخلی در حال حاضر قیمت ها تا مقدار زیادی تعدیل شده است.


رئیس کمیته تخصصی طلا و جواهر افزود: مبنای محاسبه قیمت طلا و سکه ارز غیر رسمی است چون اگر قرار باشد با ارز رسمی قیمت طلا محاسبه شود کل طلای کشور به کشورهای دیگر قاچاق می شود.


کشتی آرای گفت: نوساناتی که در بازار غیر رسمی ارز اتفاق می افتد روی قیمت طلا و سکه هم اثرگذار است و در حال حاضر به خاطر کاهش قیمت ارز حباب موجود در سکه هم ۳۰ هزار تومان کم شد ولی همچنان حدود ۳۴۰ هزار تومان در قیمت سکه حباب داریم. سکه تمام بهار آزادی با قیمت ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۴۶۵ هزار تومان، ربع سکه ۷۷۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۴۲۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۵۶ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.


برچسب ها: سکه بازار سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها