05 تير 1397 - 13:27

برداشت غیرمجاز در صدر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد و کلاهبرداری از این طریق در صدر پرونده های پلیس فتا در سه ماه ابتدای سال ۹۷ قرار دارد.
کد خبر : ۸۷۵۹۶
کلاهبرداری آنلاین

به گزارش ایبِنا به نقل از پلیس فتا، رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: متاسفانه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد و کلاهبرداری از این طریق و شگرد با توجه به قدیمی بودنش همچنان قربانی می‌گیرد و پرونده‌های زیادی در دستگاه قضا و پلیس فتا در خصوص این جرم تشکیل شده است.


سرهنگ امین یادگارنژاد در برنامه زنده رادیویی کرمان سلام گفت: در سه ماهه ابتدای سال جاری برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد و کلاهبرداری از این طریق در صدر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان بوده است.


وی افزود: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد در واقع با به دست آوردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی رخ می‌دهد که می‌طلبد افراد به خوبی از اطلاعات مهم و محرمانه خود مراقبت کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند.


رییس پلیس فتا استان کرمان اظهارداشت: مجرمین برای به دست آوردن این اطلاعات پیامی از طریق شبکه‌های اجتماعی یا پیامک از طریق سیم کارت های تلفن همراه و یا تماس تلفنی که با قربانی می گیرند مطرح می کنند که شما به صورت تصادفی و رندم برنده یک سفر زیارتی و یا مبلغ چند میلیون تومان وجه نقد شده اید که آن مبلغ قابل توجه و وسوسه انگیز است و خودشان را از طرف یک سازمان مانند حج و زیارت، رادیو قران و امثالهم معرفی می کنند که اینها در واقع برای عموم مردم شناخته شده هستند و برای واریز این وجه اطلاعات حساب بانکی افراد  مثل؛  شماره روی کارت، رمز دوم، cvv۲ و تاریخ انقضاء را درخواست می کند.


سرهنگ یادگارنژاد بیان کرد: اکثر مردم می‌دانند که اگر قرار باشد پولی به حساب آنها واریز شود ارائه شماره حساب یا کارت بانکی کافی می باشد و نیازی به ارائه سایر اطلاعات محرمانه نسیت. اگر این اطلاعات توسط قربانی برای به دست آوردن هدیه ارائه شود در کمتر از چند دقیقه تمامی وجوهی که در حساب این شخص وجود دارد به حساب‌های مجرمین توسط مجرمین انتقال داده می‌شود.


وی گفت: در برخی مواقع مردم هوشیاری به خرج داد و اطلاعات حساب خود را به صورت تلفنی ارائه نمی‌دهند که باز در اینجا مجرمین خیلی زیرکانه و روانشناسانه این افراد را متقاعد می‌کنند که پای دستگاه خودپرداز رفته و کارت بانکی خود را داخل دستگاه قرار داده و با عملیاتی که در واقع به قربانی دیکته می‌کنند باعث می‌شود کلیه مبالغی که در کارت وجود دارد به حساب مجرمین واریز شود.


رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان گفت: توصیه ما به همشهریان این است که این ورود ممنوع را برای خود قائل شوند که اگر کسی برای واریز وجه، اطلاعاتی غیر از شماره روی کارت بانکی ما را خواست، بدانیم بدون شک این مورد کلاهبرداری است و از این کار خودداری کرده و موضوع را با پلیس فتا در میان بگذاریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر