06 تير 1397 - 09:59
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح کرد؛

ورود دیجی کالا به حوزه فین تک/به فروشندگان فاینانس خواهیم داد

مدیرعامل دیجی کالا گفت: دیجی کالا با سرمایه گذاری و ادغام استارت آپ "هماپی" در هولدینگ دیجی کالا وارد حوزه فین تک شده و به دنبال ارائه فاینانس به فروشندگان و خدمات نوین به کسب و کارهای الکترونیک است.
کد خبر : ۸۷۶۱۸
سعید محمدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سعید محمدی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران دیجی کالا درباره دیجی پی و ورود دیجی کالا به حوزه فین تک به خبرنگار ایبِنا گفت: دیجی کالا یک اکوسیستم تجارت الکترونیک است که بخش بزرگی از آن در حوزه خرده فروشی اینترنتی فعالیت می‌کند و در سال‌های اخیر توانسته تا با استقبال گسترده جامعه رشد و گسترش بزرگی داشته باشد؛ دیجی کالا به منظور سهولت و ارائه سرویس‌های سفارشی به کاربران در حوزه پرداخت نیاز داشت تا سرویس‌های پرداخت را به زیست بوم اضافه کند و  بر همین اساس مجموعه به سراغ یکی از استارت آپ‌های موفق حوزه پرداخت و فین تک یعنی "هما پی" رفت و آن‌ها از این پس با نام دیجی پی به عنوان سیستم پرداخت الکترونیک دیجی کالا و با چارچوب‌های جدید فعالیت خواهند داشت.


مدیرعامل دیجی کالا ادامه داد: دیجی‌پی یک سیستم پرداخت الکترونیک محسوب می‌شود که در واقع حاصل ادغام استارتاپ "هماپی" در هولدینگ دیجی‌کالا است. دیجی پی کلید ورود دیجی‌کالا به حوزه‌ی فین‌تک است و سیستمی یکپارچه برای پرداخت به شمار می‌رود که نیاز برای ورود اطلاعات کارت را از بین می‌برد و عمده خدمات فناوری مبتنی بر گوشی‌های هوشمند خواهد بود.


کسب و کارهای الکترونیک نیازهای جدیدی در حوزه پرداخت ایجاد کرده است


محمدی با بیان این که نیازهای جدید در حوزه پرداخت به دلیل حضور کسب و کارهای الکترونیک ایجاد شده است، گفت: اعتقاد دارم در حوزه تجارت الکترونیک پرداخت با یک کلیک از بحث‌های کلیدی و مهم برای فعالان تجارت الکترونیک به شمار می‌رود که  سهولت خرید را برای کاربران به دنبال دارد؛ همچنین برای پرداخت در هر حوزه‌ای نیاز به راه‌حل‌های اختصاصی و سفارشی سازی شده است تا کاربر بتواند از سیستم رضایت بیشتری داشته باشد که این دسته از نیازها با یک کسب و کار تخصصی فین تک و مالی در اکوسیستم دیجی کالا رفع می‌شود.


اولین بستر تجارت الکترونیک ایران برای ۱۰۰ هزار کسب و کار ارائه می‌شود



وی خاطر نشان کرد: دیجی‌کالا برای گسترش زیست بوم تجارت الکترونیک ایران، در حال طی آخرین مراحل توسعه‌ی نهایی پلتفرم سوپرنوا به عنوان نخستین بستر رسمی و کاملا اختصاصی تجارت الکترونیک در ایران و در عین حال متن باز است که توسط متخصصان دیجی‌کالا توسعه یافته و می‌تواند تا از ۱۰۰ هزار کسب و کار و ۲۰۰ میلیون کاربر میزبانی کند؛ یکی از بحث‌های مهم برای سهولت کاربران و افزایش توانایی‌های کسب و کارها ایجاد خدمات بر این بستر از جمله خدمات مالی است که با دیجی پی محقق می‌شود.


فعالیت دیجی پی مطابق با نظام بانکی و قوانین بانک مرکزی


محمدی با اشاره به مذاکره با بانک مرکزی تاکید کرد: استراتژی دیجی پی به عنوان یک کسب و کار در حوزه پرداخت الکترونیک کاملا مطابق با نظام بانکی و قوانین بانک مرکزی است و بر همین اساس نیز مذاکره با بانک مرکزی برای اصلاح برخی قوانین رگولاتوری به منظور رفع موانع شروع شده است؛ این سیستم به هیچ وجه مانند زرین پالو برخی دیگر از بازیگران حوزه فین تک قرار نیست تا سرویس پرداخت بدون نماد اعتماد الکترونیکی یا سرویس‌های جدیدی که هنوز مجوز و قوانین خاصی ندارند را ارائه دهد.


دیجی کالا به فروشندگان فاینانس می‌دهد


مدیرعامل دیجی کالا در خصوص ارائه تسهیلات به فروشندگان در این زیست بوم گفت: در حال حاضر دیجی کالا ۱۱ هزار فروشنده دارد و این میزان قرار است تا در پایان سال جاری به ۵۰ هزار فروشنده افزایش یابد؛ این در حالی است که مسئله تسهیلات و تامین مالی برای فروشندگان از اهمیت بالایی برخوردار است اما با توجه به مقررات بانکی این موضوع یک مانع سر سخت به شمار می‌رود و دیجی کالا به همین منظور قرار است تا سیستم فاینانس یا اعتبار اسنادی بلند مدت را با یک همکار در سیستم دیجی پی به منظور گسترش فعالیت بازیگران در آینده‌ای نزدیک ارائه کند؛ این کسب و کار می‌تواند در آینده به صورت جداگانه و گسترده فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک داشته باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر