لاگارد: شرکت های مالی بعداز برگزیت بریتانیا را ترک می کنند

رییس صندوق بین المللی پول هشدار داد که شرکت های مالی بعداز برگزیت بریتانیا را ترک خواهند کرد و به سایر کشورهای اروپایی می روند.
کد خبر : ۸۷۶۲۹
لاگارد

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بیزینس ریویو، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول در کنفرانس یورو در «دوبلین» گفت: شرکت های مالی بعداز برگزیت بریتانیا را ترک خواهند کرد و بیشتر آنها به سایر کشورهای اروپایی می روند.


همچنین تمرکز رییس صندوق بین المللی پول بر نیازمندی اتحادیه اروپا بمنظور افزایش رگولاتوری و نیز ظرفیت های نظارتی خود برای مدیریت سیل ورود شرکت ها ریشه در این موضوع دارد.


انتظار می رود بسیاری از شرکت های مالی بمنظور حفظ حقوق گذرنامه ای خود در خارج از بریتانیا بعداز برگزیت اسکان بگیرند. در حقیقت حقوق گذرنامه ای این اجازه را به شرکت های مالی می دهد که بطور مجاز در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام به فروش خدمات و کالاهای خود کنند.


لاگارد تصریح کرد اطمینان از این موضوع که رگولاتوری و ظرفیت های نظارتی برای مدیریت هجوم شرکت های مالی به سایر نقاط اروپا در کوتاه مدت آماده هستند، بسیار مهم است.


به گفته لاگارد، انجام یکسری اقدامات برای بالابردن انعطاف پذیری منطقه یورو و تامین آینده آن لازم است. رییس صندوق بین المللی پول گفت: منطقه یورو در حقیقت نیازمند بازارهای مالی و سرمایه یکپارچه است که به شرکت ها اجازه دهد تا فاینانس خود را در فرا مرزها آسوده تر افزایش دهند و از سرمایه گذاری حمایت کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر