اعطای معافیت آمریکا به اروپا در پروژه گازی روسیه

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد آمریکا وعده اعطای معافیت اعمال تحریم در پروژه گازی نورد استریم ۲ روسیه را به اتحادیه اروپا داده است.
کد خبر : ۸۷۷۲۳
پرچم اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفت: بر اساس تعهدات آمریکا، هیچ تحریمی در مورد پروژه خطوط لوله گازی روسیه اعمال نمی شود.


وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد این موضوعی است که ایالات متحده به ما گفته است و هنوز تصمیمی برای اعمال تحریم در مورد خطوط لوله گازی روسیه ندارد.


همچنین سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفت: آلمان مخالف تحریم ها با تاثیر فرامنطقه ای است. پروژه نورد استریم ۲ روسیه یک پروژه سرمایه گذاری مشترکی از سوی شرکت گازپروم روسیه با اِنگی فرانسه، او ام وی اتریش، رویال داچ شل بریتانیا و یونیپر و وینترشل آلمان است.


پروژه نورد استریم ۲ روسیه از سوی برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش مورد استقبال قرار گرفته و برخی کشورهای اروپای شرقی هم به دقت آن را مورد بازبینی قرار داده اند.


بر پایه این گزارش، کمیته روابط اقتصادی اروپای شرقی آلمان اعلام کرد که پروژه نورد استریم ۲ می تواند قیمت انرژی را در اتحادیه اروپا باثبات نگه دارد؛ ضمن اینکه یک فضای رقابتی اقتصادی ایجاد کند.


برچسب ها: گاز آمریکا آلمان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها