09 تير 1397 - 12:55
صبح امروز برگزار شد:

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا

دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی صبح امروز با حضور سران سه قوه تشکیل شد.
کد خبر : ۸۷۷۴۱
سران قوا

به گزارش ایبِنا، در دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس قوه قضاییه و همچنین جمعی از اعضای ستاد اقتصادی دولت، تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضاییه در آن حضور داشتند، آخرین وضع اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون اول رییس جمهور و دادستان کل کشور از جمله شخصیت های حاضر در این جلسه بودند. در این جلسه، آخرین تحولات اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت و گزارش اقدامات دستگاه‌های ذیربط در اجرای مصوبات ۹ گانه شورا در مورد مدیریت واردات، حمایت از بازار بورس و واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی و عمومی، ارایه شد.


در این جلسه، سناریوهای مختلف اقدامات تهدیدآمیز علیه اقتصاد ایران از سوی دولت آمریکا بررسی شد و تدابیر مناسب برای آمادگی جهت مقابله با هر گونه تحریم احتمالی آمریکا، و ممانعت از اثرگذاری منفی بر زندگی مردم، تولید کشور، و مدیریت بودجه دولت مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.


همچنین ضرورت اقدام جدی در فضای حقوقی کشور برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و گسترش همکاری‌های بانکی بین‌المللی و مقابله با کارشکنی‌های آمریکا در این زمینه به تصویب رسید.


برچسب ها: اقتصاد سران قوا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر