افت ۲.۵ درصدی آیفکس

شاخص فرابورس در پایان معاملات روز جاری با افت بیش از ۲.۵ درصدی مواجه شد.
کد خبر : ۸۷۸۱۳
فرابورس

به گزارش ایبِنا، نزدیک به ۳۳۸ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۱۵ میلیارد ریال طی ۳۴ هزار نوبت معاملاتی امروز در فرابورس معامله شد. بر اساس این گزارش، بیش از ۲۵۶ میلیون سهم به ارزش ۶۱۱.۵ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم فرابورس دست‌به‌دست شد که از این میان بیش از ۱۴۲ میلیون جابه‌جایی سهم به ارزش ۱۷۸ میلیارد ریال متعلق به نماد ذوب بود.


از طرف دیگر، ادامه مبادلات سهام در سه تابلو معاملاتی بازار پایه به نقل‌وانتقال بیش از ۷۲.۹ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۳۵.۵ میلیارد ریال منجر شد که تمامی این نقل‌وانتقالات در تابلو ب این بازار اتفاق افتاد. در این میان بیشترین حجم معاملاتی در بازار پایه متعلق به نماد «شلرد» متعلق به شرکت‌ کود شیمیایی اوره لردگان بود.


در پی دادوستدها در روزی که گذشت آیفکس با افت بیش از ۲.۵ درصدی روبه‌رو شد تا بدین ترتیب در پله ۱۲۳۰ واحدی معاملات امروز را خاتمه بخشید. در جریان بازار نمادهای پتروشیمی منفی‌ترین اهرم‌های اثرگذار بر شاخص کل بودند. بر این اساس نمادهای زاگرس، مارون و نیز میدکو، هرمز، ذوب و شاوان تا سطح حداکثر ۵.۸ واحد تاثیر منفی بر آیفکس داشتند.


همچنین در حالی نمادهای ذوب، سمگا و چکاپا سه نماد پُربیننده در جریان معاملات امروز بودند که بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی مربوط به نمادهای «غدیس»، «افرا» و «بالاس» بود.


تابلو تسهیلات مسکن


نگاهی به مبادلات تابلو تسهیلات مسکن در روزی که گذشت نیز حکایت از آن دارد که این تابلو میزبان مبادله بیش از ۳۹ هزار ورقه تسه به ارزش حدودی ۲۶ میلیارد ریال بود که امتیاز تسهیلات مسکن اسفندماه ۹۶ شاهد بیشترین میزان خریدوفروش بوده است. شایان ذکر است نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تیرماه ۱۳۹۵ در نماد «تسه۹۵۰۴»، در پایان معاملات روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه جاری به علت پایان مدت اعتبار و به منظور نقل‌وانتقال در روز پانزدهم همین ماه متوقف خواهد شد.


اوراق با درآمد ثابت


در نهایت در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز که امروز اکثر اوراق موجود در این بازار با افزایش قیمت روبه‌رو شده بودند در مجموع بیش از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش نزدیک به یک هزار و ۹۶ میلیارد ریال جابه‌جا شد و «اخزا۶۰۱» با تغییر مالکیت بیش از ۱۴۴ هزار ورقه بهادار نزدیک به ۱۴۲ میلیارد ریال با بیشترین حجم و ارزش در صدر ایستاد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر