ترامپ شرکت‌های اروپایی را تهدید کرد

دونالد ترامپ اعلام کرد اگر شرکت های اروپایی با ایران رابطه تجاری داشته باشند، تحریم خواهند شد.
کد خبر : ۸۷۸۳۵
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ساعاتی پیش در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز آمریکا نسبت به دستکاری بازار نفت از سوی اوپک هشدار و خواهان توقف آن شد.


همچنین وی شرکت های اروپایی را تهدید به اعمال تحریم در صورت داشتن روابط تجاری با ایران کرد و این یک هشداری برای متحدین نزدیک آمریکا محسوب می شود. وی تصریح کرد، اگر شرکت های اروپایی روابط تجاری با ایران داشته باشند، با تحریم های آمریکا روبرو خواهند شد.


ترامپ در مورد پیمان نفتا با کانادا و مکزیک هم گفت: نسبت به آن رضایت ندارد و پیمان جدیدی را تا بعد از انتخابات نوامبر تکمیل نخواهد کرد. وی در مورد جایگزینی نفت ایران در بازار گفت: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی با تولید نفت بیشتر موافقت کرده است.


به دنبال تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا در بحبوحه افزایش تقاضای جهانی نفت، بهای طلای سیاه در روز جمعه با روند افزایشی قابل توجهی روبرو شد. البته افزایش قیمت بنزین در آمریکا در آستانه انتخابات نوامبر می تواند به یک دردسر سیاسی برای ترامپ تبدیل شود.


بر همین اساس، ترامپ ماه آینده میلادی برنامه سفر به اروپا را به منظور دیدار با هم پیمانان ناتو آمریکا دارد و احتمالا تنش های تجاری این سفر را تحت الشعاع خود قرار می دهد. دونالد ترامپ با وضع تعرفه ۲۵ درصد برای واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر روی واردات آلومنیوم موجبات واکنش کشورهای اروپایی را به این تصمیم خود فراهم کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر