عربستان قول مشخصی برای افزایش تولید نفت به آمریکا نداد

رسانه های سعودی اعلام کردند پادشاه عربستان قول مشخصی را به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت نداده است.
کد خبر : ۸۷۸۴۸
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه های سعودی اعلام کردند سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان قول مشخصی را به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای افزایش تولید نفت نداده است.


این در حالی است که ترامپ در روز شنبه گفته بود با پادشاه عربستان در مورد ضرورت افزایش تولید نفت عربستان تا احتمالا ۲ میلیون بشکه در روز به دلیل وضعیت بی ثبات ایران و ونزوئلا صحبت کرده است.


رسانه های سعودی نوشتند، پادشاه عربستان این طرح پیشنهادی را موافقت کرد؛ اما قول مشخصی را نداده است. همچنین خبرگزاری SPA عربستان نوشت: رهبران دو کشور در مورد تعهد به حفظ ثبات بازار نفت و رشد اقتصاد جهانی تاکید کردند.


خبرگزاری SPA عربستان نوشت: ترامپ فقط از بن عبد العزیز درخواست کرده که به دلیل آشفتگی در ایران و ونزوئلا، افزایش تولید را تا ۲ میلیون بشکه در روز انجام دهد و او موافقت کرد.


البته به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، مقامات ارشد عربستان اعلام کردند که هیچ قول سفت و سختی به ترامپ داده نشده است؛ اما عربستان این اطمینان را به ترامپ داده که توانایی برآورده کردن تقاضای بازار را دارد.



یک مقام رسمی سعودی که خواست نامی از او برده نشود به وال استریت گفت: عربستان واقعا دوست ندارد که تولید خود را به بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز افزایش دهد و قصدی هم برای افزایش ظرفیت تولید فعلی خود ندارد.


بر همین اساس، اوپک و برخی از تولید کنندگان بزرگ غیر اوپکی در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی توافق کردند که تولید نفت را روزانه تا ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. این توافق با هدف تقویت قیمت نفت انجام گرفت و ۲ بار هم تمدید شد و اکنون تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به قوت خود باقی است.


هفته گذشته در نشست اوپک، کشورهای عضو این گروه نفتی توافق کردند که تولید خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند که این با روح توافق ناسازگار است.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر