12 تير 1397 - 10:16

مراودات ارزی و معاملات سکه مشمول پرداخت مالیات های سنگین می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تعامل قوا برای ساماندهی بازار خبر داد و گفت: مراودات ارزی و معاملات سکه مشمول پرداخت مالیات های سنگین می شود.
کد خبر : ۸۷۸۹۹
نرخ ارز و سکه

 شهاب نادری در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، از تشدید نظارت های مجلس بر بازار با هدف ساماندهی نرخ ها خبر داد وگفت: همزمان با اثبات تخلف در دریافت ارز دولتی و فروش کالاها با ارز خارجی برخوردهای قاطع آغاز خواهد شد.


نماینده مردم پاوه، جوانرود و روانسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس خواستار انتشار لیست دریافت کنندگان ارز دولتی شده است، افزود: همه دستگاه ها باید اقدامی مشابه وزارت ارتباطات داشته و با انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی از سوء استفاده در بازار جلوگیری کنند.


نادری با تاکید بر اینکه عملکرد خلاف قانون برخی شرکت ها بازار را مختل کرده است، تصریح کرد: علاوه بر دولت و مجلس قوه قضاییه نیز باید با ورود قاطع و برخورد منسجم دست سوء استفاده کنندگان را کوتاه کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شرکت های واردکننده هر نوع کالایی را که با ارز دولتی خریداری کرده اند باید با همان نرخ به بازار عرضه کنند، گفت: گران فروشی این نوع واحدها التهاب فعلی را به بازار تزریق کرده است.


وی با تاکید بر اینکه معرفی افرادی که بیشترین تعداد سکه را در شرایط فعلی بازار خریداری کرده اند لازم است، افزود: کسانی که اقدام به خرید این تعداد سکه کرده اند به طور حتم با سودجویی در پی ایجاد اخلال در بازار هستند از این رو دولت باید بی پرده به انتشار اسامی آن اقدام کند.


نادری با بیان اینکه اخذ مالیات های سنگین از خریداران کلان سکه و ارز لازمه ثبات قیمتی در بازار است، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس در پی تصویب قانونی با هدف اخذ مالیات از افراد متناسب با تمکن مالی آن ها در خرید سکه و ارز است.


وی ادامه داد: فردی که توانایی خرید سکه و ارز به تعداد قابل توجه را دارد باید بداند که طبق قانون از پرداخت مالیات نیز نباید سر بزند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مراودات ارزی و همچنین معاملات سکه در بازار باید با نظارت های بیشتر صورت بگیرد، افزود: دولت باید جلوی دلال بازی در خرید و فروش طلا، سکه و ارز را بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر