مرگ بیش از ۸۰۰ پروژه ارزهای رمزنگار

بررسی های اخیر نشان می دهد در طول سال های اخیر بیش از ۸۰۰ پروژه ارزهای رمزنگار از بین رفته و در اصل دیگر ارزشی ندارند.
کد خبر : ۸۷۹۰۷
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، با مقایسه بازار ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون، پروژ های ارزهای رمزنگار در حال کمرنگ شدن است و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ پروژه ارز رمزنگار از بین رفته است.


ژتون های جدید دیجیتالی از طریق فرآیندی که معروف به عرضه اولیه سکه است، ایجاد می شوند و از این طریق شرکت های استارت آپ می توانند سکه های جدیدی را منتشر کنند که سرمایه گذاران آنها را خریداری کنند.


در حقیقت سرمایه گذاران، سهامی در شرکت های استارت آپ به دست نمی آورند؛ اما ارزهای رمزنگاری خریداری شده می توانند در محصولات شرکت ها مورد استفاده قرار گیرند. از آنجایی که سکه های دیجیتال شرکت ها ارزان هستند و می توانند سود بیشتری را بازگردانند، افراد معمولا اقدام به خرید عرضه اولیه سکه می کنند.


بر اساس اطلاعات به دست آماده از وب سایت دِد کوینز، تاکنون بیش از ۸۰۰ ژتون دیجیتال شناسایی شده که در زمره ارزهای رمزنگار مرده جای گرفته اند. این سکه ها بی ارزش و کمتر از یک درصد تجارت در این بخش به خود اختصاص می دهند.


بر پایه این گزارش، سرمایه گذاری ها در عرضه اولیه سکه به طرز قابل توجهی خطرناک است و در این فضا کلاهبرداری های زیادی وجود دارد و چندی پیش یک شرکت استارت آپ جعلی ۲ میلیون دلار از سرمایه گذاران از طریق عرضه اولیه سکه کلاهبرداری کرده بود.


در سال جاری میلادی مجموع درآمد شرکت های استارت آپ از عرضه اولیه سکه به ۱۱.۹ میلیارد دلار رسیده که این رقم برای سال قبل ۳.۸ میلیارد دلار است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر