آمار دادوستدهای خرداد ماه سال جاری نشان داد :

۳۴ درصد معاملات بورس در اختیار ۱۰ کارگزار بانکی

عملکرد کارگزاری های بورس در خرداد ماه مشخص می کند که در بین ۲۰ کارگزار برتر بازار سرمایه، ۱۰ کارگزار بانکی بیش از ۳۴ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده اند که نشان از نقش ویژه آن ها در بورس دارد.
کد خبر : ۸۷۹۰۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران، از بین ۱۰۶ شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه، ۱۰ کارگزاری سیستم بانکی با قرار گرفتن در بین ۲۰ کارگزاری برتر دوره یک ماهه خرداد ماه ۹۷، به میزان ۳۴.۹۲ درصد از کل معاملات بازار سهام را به خودشان اختصاص داده اند.


سهم ۱۰ کارگزاری برتر بانکی


این گزارش می افزاید : کارگزاری های «بانک پارسیان با ۱۴.۹۵ درصد، بانک سپه با ۴.۳۵ درصد، بانک ملت با ۲.۲۷ درصد، بانک پاسارگاد  با ۲.۱۲ درصد، بانک مسکن با ۲.۱۲ درصد، بانک شهر با ۲.۱۱ درصد، بانک رفاه کارگران با ۱.۸۲ درصد، بانک خاورمیانه با ۱.۷۵ درصد، بانک سامان با ۱.۷۲ درصد و بانک کشاورزی با درصد ۱.۷۱» در بین ۲۰ شرکت کارگزاری برتر بورس قرار دارند.


آمارهای معاملات کارگزاری ها در سه ماه بهار سال جاری نشان می دهد که بیش از ۵۸.۵ میلیارد سهم به ارزش بالغ بر ۱۵.۶ هزار میلیارد تومان توسط شرکت های کارگزاری در بورس جا به جا شده که این میزان در خرداد ماه ۲۴.۹ میلیارد سهم به ارزش ۶.۹ هزار میلیارد تومان بوده است.


بر اساس این گزارش معاملات خرداد ماه ۴۴ درصد از کل داد و ستدهای سه ماه ابتدایی سال جاری را به خود اختصاص داده است.


نگاهی به آمارهای منتشر شده نشان می دهد که در این حجم از معاملات ۱۰ کارگزار با سهم ۴۲.۳ درصدی بیش از ۴.۰۸  هزار میلیارد تومان را به نام خود کرده اند و در مقابل ۲.۸ هزار میلیارد تومان دیگر نصیب ۹۶ کارگزار دیگر می شود.


رتبه کارگزاری های بانکی


همچنین کارگزاری بانک پارسیان با ۱۴.۹۵ درصد، بیشترین سهم معاملات خرداد را به خود اختصاص داده و کارگزاری مفید نیز با سهم ۶.۴۶ درصدی با فاصله بیش از دو برابری در رتبه دوم قرار دارد.


در عین حال کارگزاری های «سپه، حافظ و آگاه» به ترتیب با سهم ۲.۸۰، ۴.۲۵ و ۲.۷۰ درصدی در رده های سوم، چهارم و پنجم قرار دارند تا مشخص شود در رده های اول تا پنجم این لیست دو شرکت کارگزاری بانکی قرار دارند.


این گزارش می افزاید که کارگزارهای های سایر بانک ها، نیز جایگاه مناسبی را بین کل کارگزاری ها از آن خود کرده اند به طوری که در رده های بعدی هم کارگزاری های «بانک ملت، بانک پاسارگاد، بانک مسکن، بانک شهر و صندوق های بازارگردانی» با انجام ۲.۲۷ تا ۲.۲ درصد از کل معاملات بورس در خرداد قرار دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر