روز داغ معاملات فرابورس

حجم معاملات فرابورس روز جاری به بیش از ۷۴۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۸۸۰۰۵
فرابورس

به گزارش ایبِنا، بازارهای اول و دوم فرابورس در آخرین روز کاری هفته دوم تیر ماه، در مجموع میزبان معامله افزون بر ۵۵۳ سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال بودند که نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با ثبت حجم معاملاتی نزدیک به ۱۹۷ میلیون سهم به ارزش معاملاتی ۲۶۳ میلیارد ریال صدرنشین این دو بازار از نظر میزان حجم و ارزش مبادلاتی شد.


همچنین در روزی که گذشت نمادهای «کرمان»، «ارفع» و «ساینا» هر یک با نزدیک به ۵ درصد افزایش شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و نمادهای کشرق، سبزوا و کاسپین با همین میزان افت قیمت روبه‌رو شدند.


بازار پایه


از سویی دیگر، سه تابلو بازار پایه میزبان دادوستد ۱۶۳ میلیون سهم به ارزش ۲۶۹ میلیارد ریال بود بودند که در این میان نماد واحیا متعلق به تابلو ب با بیش از ۴۷ میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.


شاخص کل فرابورس نیز امروز در حالی که در ساعات اولیه افزایش بیش از ۱۰ واحدی را تجربه کرده و به پله ۱۲۶۳ واحدی رسیده بود، هفته کاری را با ثبت ارتفاع ۱۲۵۲ واحدی به پایان رساند. نمادهای زاگرس و مارون با بیش از ۴ و ۲ واحد تاثیر، مثبت‌ترین اهرم‌ها بر آیفکس بودند و در کنار افت‌ و خیز سایر نمادها در نهایت در افزایش ۲.۵ واحدی شاخص کل سهیم بودند.


تابلو تسهیلات مسکن


در ادامه، تابلو تسهیلات مسکن نیز در روزی که حداکثر اختلاف قیمتی تسه‌ها به ۳۱ هزار ریال نمی‌رسید شاهد مبادله بیش از ۴۸ هزار ورقه بهادار به ارزش ۳۳ میلیارد ریال بود که در این میان تسه آبان ۹۶ با بیشترین استقبال روبه‌رو شد و بیش از ۱۷ هزار تسه در این نماد به ارزش ۱۱.۵ میلیارد ریال در ۲۸۲ نوبت معاملاتی میان معامله‌گران دست‌ به‌ دست شد.


همچنین بیش از ۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال در تابلو اوراق با درآمد ثابت جابه‌جا شد که «افاد۱» با حجم معاملاتی ۱.۵ میلیون ورقه‌ای و ارزش معاملاتی نزدیک به ۱ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریالی، صدرنشین اوراق در این تابلو شد.


علاوه بر این، معامله بیش از ۹ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) به ارزش نزدیک به ۱۷۰ میلیارد ریال رقم خورد. از رویدادهای مهم هفته آتی نیز می‌توان به عرضه اولیه بیش از ۱۵ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶۲۳» که در تاریخ ۲۸ مردادماه ۱۳۹۹ سررسید می‌شود اشاره کرد. بدین ترتیب یکشنبه ۱۷ تیرماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس شاهد عرضه این سری از اسناد خزانه اسلامی خواهیم بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها