15 تير 1397 - 15:04

حمایت مجلس از اجرای برنامه ضربتی علیه محتکران و گرانفروشان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اجرای برنامه ضربتی علیه محتکران و گرانفروشان از سوی سازمان تعزیزات حکومتی را مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر : ۸۸۰۴۴
بازار تهران در آستانه نوروز -۱

به گزارش ایبِنا، شهاب نادری  در خصوص ایجاد آرامش در بازار گفت: باید پذیرفت تداوم روند صعودی قیمت ارز در بازار باعث شده تمامی بازارها با التهاب جدی روبرو شود که این موضوع معیشت خانوارها را تحت تاثیر قرار داده است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم و اصناف مطالبات اقتصادی دارند؛ بنابراین باید به این مسائل رسیدگی جدی شود تا دشمنان نتوانند سوء استفاده کنند. ایجاد بازار ثانویه ارز در صورت اعمال نظارت موثر از سوی بانک مرکزی می تواند از فضای رانتی که در بازار ارز ایجاد شده جلوگیری کند.  


نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه برخی ها برای واردات کالا، ارز با نرخ دولتی دریافت کنند اما کالاهای وارداتی را با نرخ دلار در بازار آزاد به مردم بفروشند فاجعه است.


نادری در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: اجرای برنامه ضربتی علیه محتکران و گران فروشان از سوی سازمان تعزیزات حکومتی اقدام خوبی است و مجلس از انجام این مهم، حمایت می کند. نتیجه این اقدامات باید به مردم گزارش شود. نباید کسی به خود اجازه دهد تا اجناس را با قیمت غیرمنطقی به مردم بفروشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علاوه بر جریمه متخلفان ارزی باید به نحوی برنامه ریزی شود که زمینه استفاده از رانت در اقتصاد وجود نداشته باشد. به طور مثال نباید اجازه داده می شد در شرایط فعلی اقتصاد کشور، یک شخص بتواند هزاران سکه طلا خریداری کند.


برچسب ها: مجلس احتکار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها