روسیه تعرفه ۴۰ درصدی بر کالاهای آمریکایی وضع کرد

وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد که در پاسخ به وضع تعرفه های اخیر ایالات متحده، تعرفه واردات برخی از کالاهای آمریکایی را از ۲۵ به ۴۰ درصد افزایش داده است.
کد خبر : ۸۸۰۶۸
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، وزارت توسعه اقتصادی روسیه ساعاتی پیش با وضع تعرفه اضافی بر روی برخی از کالاهای وارداتی آمریکایی به اعمال افزایش تعرفه از سوی ایالات متحده بر روی فولاد و آلومینیوم پاسخ داد.


در همین حال ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: تعرفه واردات برخی از اقلام آمریکایی از ۲۵ به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین این افزایش تعرفه بر روی ماشین آلات مرتبط با راه سازی، تجهیزات نفت و گاز، ابزار آلات مرتبط با فلزکاری، حفر صخره و فیبر نوری است.


وزیر اقتصاد روسیه گفت: افزایش تعرفه توسط روسیه منجر به حمایت از تولید کنندگان روسی در برابر کالاهای مشابه آمریکایی و نیز جایگزین شدن آنها در بازار داخلی روسیه می شود.




ممکن است که اعمال تعرفه های اضافی روسیه به مدت ۳ سال در برابر کالاهای آمریکایی به عنوان عمل مقابله به مثل ادامه پیدا کند. بر همین اساس، خسارت صادرکنندگان روسی از محدودیت های تجاری آمریکا ۵۳۷.۶ میلیون دلار برآورد شده است و وضع تعرفه جدید از سوی روسیه تا حدودی خسارت وارد شده به اقتصاد این کشور را جبران می کند.



وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که در مرحله فعلی، افزایش تعرفه ما فقط ۸۷.۶ میلیون دلار از این خسارت را پوشش می دهد و بر اساس قوانین تجارت جهانی این حق را داریم که خسارت خود را جبران کنیم.

بر پایه این گزارش، ماکسیم اورشکین گفت: ادامه اقدامات تلافی جویانه روسیه در ظرف ۳ سال آینده بعداز اعمال تعرفه های بیشتر آمریکا یعنی در بیست و یکم مارس ۲۰۲۱ میلادی معرفی خواهند شد؛ یااینکه سازمان تجارت جهانی اعلام کند که اقدامات آمریکا با قوانین این سازمان سازگار نیست.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر