بانک مرکزی کره جنوبی نرخ بهره را ۱.۵ درصد حفظ می‌کند

بانک مرکزی کره جنوبی به دلیل تورم پایین این کشور، نرخ بهره بانکی را بدون تغییر ۱.۵ درصد حفظ می کند.
کد خبر : ۸۸۱۲۳
بانک کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از یانهاپ، بانک مرکزی کره جنوبی به دلیل نرخ پایین تورم این کشور و نیز افزایش بلاتکلیفی های سیاسی بر سر اختلافات تعرفه ای به احتمال بسیار زیاد نرخ بهره را در جلسه پیش رو خود بدون تغییر نگه خواهد داشت.



در همین حال نرخ بهره فعلی کره جنوبی ۱.۵ درصد است و قرار است که روز پنج شنبه نشست سیاست پولی این کشور در مورد حفظ یا تنظیم نرخ بهره برگزار شود. همچنین بانک مرکزی کره جنوبی سطح نرخ بهره را برای چهارمین جلسه متوالی خود از نوامبر سال گذشته میلادی به بعد بدون تغییر حفظ کرده است. آخرین بار بانک مرکزی کره جنوبی در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی نرخ بهره را با با ۰.۲۵ درصد افزایش از ۱.۲۵ درصد به ۱.۵ درصد افزایش داد.

به گفته تحلیل گران موسسه مودیز، بانک مرکزی کره جنوبی این بار هم در جلسه روز پنج شنبه، سیاست خود را برای نرخ بهره در ماه جولای ۱.۵ درصد اعلام خواهد کرد. اگرچه نرخ تورم کره جنوبی در ماه آوریل به بالاترین سطح خود در ۶ ماه اخیر رسید؛ اما فشار قیمت ها تقریبا در سطح خفیفی باقی مانده است؛ به عبارت دیگر افزایش ارزش پول این کشور و نیز بهبود نسبی بازار کار در کره جنوبی مانع از افزایش بیشتر نرخ تورم در این کشور شده است.


بر پایه این گزارش، شاخص قیمت مصرف کننده کره جنوبی در ماه آوریل ۱.۶ درصد اعلام شد که این رقم برای ماه قبل از آن ۱.۳ درصد ثبت شده بود؛ اما تورم این کشور در ماه می و ژوئن بار دیگر به ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرد که کمتر از رقم از پیش تعیین شده ۲ درصد است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر