23 تير 1397 - 11:20

پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت آسان پرداخت پرشین

شرکت «آسان پرداخت پرشین» باهدف توسعه فعالیت‌ها، پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل سود انباشته خود را به سازمان بورس ارائه کرد.
کد خبر : ۸۸۱۶۴
آسان پرداخت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در بررسی ترازنامه‌ها این شرکت همچنین ۲۲۶ میلیارد تومان سود انباشته مشاهده می‌شود که نشان از امکان توسعه فعالیت‌های بیشتر این شرکت در آینده دارد.


بر اساس این گزارش، پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به‌منظور اصلاح ساختار سرمایه، بهبود نسبت‌های مالی و تأمین سرمایه در گردش موردنیاز جهت خرید پایانه‌های فروشگاهی که در تاریخ ۱۳ تیرماه ۹۷ به تصویب هیئت‌مدیره رسیده اعلام‌شده است که این موضوع جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال‌شده است و اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین در صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۶ این شرکت  ۲۲۶ میلیارد تومان  سود انباشته دیده می‌شود که نشان از امکان توسعه فعالیت‌های بیشتر این شرکت در آینده دارد.


لازم به ذکر است، انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق‌العاده است.


در گزارش توجیهی این شرکت در خصوص افزایش سرمایه آمده است: صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۶ این شرکت بیانگر این است که میزان سرمایه شرکت در حدود ۵ درصد فروش است. ازاین‌رو باهدف تأمین نقدینگی، اصلاح ساختار سرمایه، بهبود نسبت‌های مالی و تأمین سرمایه در گردش موردنیاز این شرکت برای خرید ۱۰۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی تصمیم به افزایش سرمایه از محل سود انباشته خود گرفته است. البته بدیهی است که تقویت نسبت‌های مالی که اصلی‌ترین عامل در قیمت‌گذاری سهام شرکت است منجر به افزایش قیمت سهام این شرکت در آینده خواهد شد. با توجه به موارد فوق این شرکت افزایش سرمایه پیشنهادی خود را برای بالا بردن حجم نقدینگی و جلوگیری از خروج آن و مرتفع کردن نیاز به اخذ تسهیلات بانکی و پیشگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین بهره به شرکت، توسط هیئت‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام پیشنهاد می‌کند.


شرکت آسان پرداخت در نظر دارد تا در سال ۹۷ تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه پایانه های فروشگاهی به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال تهیه کند که بابت آن با شرکت اینجنیکو قرار دادی یکساله منعقد و تا ۱۳ تیرماه معادل ۲۵ هزار و ۱۳۰ دستگاه پایانه فروشگاهی را تحویل گرفته وبرای تامین منابع این طرح وافزایش ارزش سهام شرکت اسان پرداخت تصمیم به افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در دستور کار خود قرار داده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر