توافق ۳ کشور اروپایی برای تجارت با ایران بدون دلار

وزیر خارجه روسیه گفت: کشورهای اصلی اروپایی طرف قرارداد هسته ای با ایران به روابط تجاری خود با تهران بدون دلار آمریکا ادامه خواهند داد.
کد خبر : ۸۸۱۷۷
تحریم

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، سرگری لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: کشورهای اصلی اروپایی طرف قرارداد هسته ای با ایران یعنی فرانسه، آلمان و بریتانیا توافق کردند که برای حفظ تجارت خود با تهران بدون وابستگی به دلار آمریکا به مسیر همکاری خود ادامه دهند.


در حال حاضر شرکت های اروپایی تحت افزایش فشار از سوی ایالات متحده به منظور قطع روابط تجاری خود با ایران هستند. از آنجایی که اکثر تراکنش ها در حال حاضر با استفاده از دلار آمریکا انجام می گیرد، شرکت هایی که در ایران مشغول به فعالیت هستند، با جریمه های احتمالی آمریکا روبرو خواهند شد.


وزیر خارجه روسیه گفت: این تصمیم به ویژه مرتبط با شرکت های کوچک و متوسط است. وی خاطر نشان کرد که طرف های شرکت کننده در برجام با ایران توافق کرده اند که با انجام یکسری اقدامات به حفاظت از فعالیت اقتصادی کشورهای خود در برابر تحریم های آمریکا بپردازند.



لاوروف گفت: هر کسی موافق این موضوع است که تحریم های آمریکا کاملا غیر قانونی و یک سیاست غیرقابل است؛ اما این موضوع به سختی تغییر پیدا می کند و به اندازه کافی تلاش در تجارت، اقتصاد و سیاست وجود خواهد داشت.


هفته گذشته، قانونگذاران اتحادیه اروپا با انجام فعالیت بانک سرمایه گذاری اروپا در ایران به منظور حفظ برجام موافقت کردند. همچنین یکی از قانونگذاران اروپایی گفت: در حال اعطای ظرفیت به بانک سرمایه گذاری اروپا در صورت وجود پروژهای مناسب به منظور سرمایه گذاری در ایران هستیم. به گفته این قانونگذار اروپایی، توافق هسته ای برای امنیت اروپا مناسب است.


بر پایه این گزارش، آمریکا به طور رسمی در هشتم ماه می سال جاری میلادی از برجام خارج شد و تهران را تهدید به بازگرداندن سخت ترین تحریم ها تا اوایل نوامبر ۲۰۱۸ میلادی کرد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر