هند منافع ملی خود در ارتباط با تحریم ایران را سبک و سنگین می‌کند

وزیر نفت و گاز طبیعی هند گفت: در حال حاضر با توجه به تحریم های در نظر گرفته شده از سوی آمریکا در ارتباط با نفت ایران، نیاز هند برای تامین انرژی خود به عنوان اولویت منافع ملی این کشور محسوب می شود.
کد خبر : ۸۸۱۹۳
روحانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بیزینس لاین، «دهارمندرا پرادهان» وزیر نفت و گاز طبیعی هند گفت: قبل از هرگونه اقدام در ارتباط با تحریم های آمریکا علیه ایران، نیاز هند یک عامل سرنوشت ساز است.


وی گفت: تناقضی در داخل دولت وجود ندارد و قبل از اعمال تحریم های آمریکا در چهارم نوامبر، در اینباره تصمیم گیری خواهیم کرد. وی خاطر نشان کرد که اختلاف نظری در تفکرات ما در ارتباط با هر موضوعی وجود ندارد. اول از همه از تامین انرژی خود اطمینان پیدا خواهیم کرد و به منافع ملی خود اولویت می دهیم.


وزیر انرژی هند گفت: نخست به منافع ملی خود نگاه خواهیم کرد. سبد انرژی هند در حال حاضر منابع متعددی دارد. البته به این موضوع خواهیم پرداخت که نیاز ما تحت تاثیر تحریم ها قرار نگیرد و این اطمینان را می دهیم که هر آنچه را که باید انجام دهیم، انجام خواهیم داد؛ اما به روند رصد تحولات ژئوپولتیکی جهانی ادامه می دهیم.


هند به عنوان دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و سهم این کشور از واردات نفت خام از ایران در سال جاری مالی هند ۱۰.۴ درصد است. همچنین دولت هند بعد از مذاکره با دولت ترامپ در مورد تحریم های نفتی ایران، نشان داده که در مورد واردات نفت از ایران تصمیم گیری خواهد کرد. علاوه بر احتمال گرفتن معافیت از آمریکا برای واردات نفت از ایران، دولت «نارندرا مودی» در حال بررسی گزینه ها از قبیل راه اندازی توافق روپیه-ریال برای واردات نفت خام از ایران است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر