نرخ تورم روسیه به بیش از ۴ درصد افزایش پیدا می‌کند

وزیر اقتصاد روسیه گفت: انتظار می رود نرخ تورم این کشور در سال آینده میلادی به دلیل اعمال افزایش بر روی مالیات بر ارزش افزوده بیشتر از رقم هدفگذاری شده این کشور باشد.
کد خبر : ۸۸۳۵۶
روبل

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه در مصاحبه ای با شبکه ۲۴ روزیا روسیه گفت: نرخ تورم روسیه در سال ۲۰۱۹ میلادی متجاوز از هدف از پیش تعیین شده ۴ درصد خواهد بود؛ اما در سال ۲۰۲۰ میلادی دوباره به پایین تر از این سطح خواهد رسید.


وی تصریح کرد: در سال آینده میلادی افزایش مالیات بر ارزش افزوده کمی باعث رفتن نرخ تورم به بیش از ۴ درصد خواهد شد؛ اما ریسک های جدی را برای وضعیت کلی تورم در سال ۲۰۱۹ میلادی ایجاد نخواهد کرد؛ در حالی که انتظار می رود نرخ تورم در سال ۲۰۲۰ میلادی به کمتر از ۴ درصد برگردد.


بر اساس محاسبات وزارت دارایی روسیه، تورم این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴.۳ درصد خواهد بود و مالیات بر ارزش افزوده از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد تغییر پیدا خواهد کرد که این رقم، ۱.۳ نقطه درصد به شاخص تورم روسیه می افزاید.  


به گفته اورشکین، رشد اقتصادی روسیه ممکن است در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱.۴ یا ۱.۵ درصد کاهش پیدا کند. همچنین رشد اقتصادی روسیه در سال ۲۰۱۷ میلادی تقریبا ۲ درصد بوده است.



وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی بهبود پیدا کند و ممکن است این رقم برای سال ۲۰۲۰ میلادی در حدود ۲ درصد و برای سال ۲۰۲۱ میلادی تقریبا ۳ درصد یا بیشتر باشد.


بر پایه این گزارش، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: قادر خواهیم بود که در بخش قدرت خرید برای تصاحب جایگاه پنجم از آلمان و اندونزی سبقت بگیریم. اورشکین به این نکته اشاره کرد که روند کلی کاهش نرخ بهره ادامه خواهد داشت. در حال حاضر نرخ بهره روسیه بدون تغییر ۷.۲۵ درصد است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر