23 تير 1397 - 11:15

۳۰.۱ میلیون نفر فیلتر تلگرام را دور می‌زنند

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با اشاره به نسخه‌های غیررسمی تلگرام گفت: تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می زنند.
کد خبر : ۸۸۳۵۸
عبدالصمد خرم آبادی

به گزارش ایبِنا، عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با اشاره به فعالیت نسخه‌های غیر رسمی پیام رسان تلگرام گفت: بر اساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیر ماه ۱۳۹۷ اعلام کرده است. تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می زنند. اینترنت بدون فیلتر هات گرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می کند.


خرم آبادی ادامه داد: فعالیت فیلترشکن های داخلی نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی برخلاف اهداف و سیاست های تعیین شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی  است. وی افزود: مصوبه مربوط به "سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی" حدود یک سال پیش (خرداد ۱۳۹۶) به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است. فراگیر شدن پیام رسان های داخلی و  جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده های عظیم کشور صراحتا جزء اهداف و سیاست های مذکور در این مصوبه است.


معاون دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: از آنجا که فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی  هم  مانع از  فراگیر شدن پیام رسان های داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده های عظیم کشور خواهد شد، لذا فعالیت این دو نرم افزار برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی  است.


خرم آبادی اظهار داشت: این مسئله که نهادهای ذیربط منتظر بمانند تا تلگرام وسایر پیام رسان های خارجی بستر ارتباطاتی مردم در فضای مجازی کشور را فراهم کنند و شرکت های داخلی را به عمله تلگرام تبدیل نمایند، نهایت تنبلی  است.


وی ادامه داد: اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی نیاز به عزم جدی دارد. نهادهای ذیربط باید تنبلی را کنار بگذارند و از هرگونه فعل یا ترک فعل که موجب استمرار حاکمیت دشمن بر فضای مجازی کشور می شود خودداری کنند. باید ارتباط بین هاتگرام و تلگرام طلایی را با شبکه اجتماعی تلگرام قطع کرد و برای فراگیر کردن پیام رسان های مستقل داخلی باید کمر همت را محکم بست، انشاء الله این اتفاق های مبارک بزودی خواهد افتاد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر