آمار یک‌ماهه؛

بانک‌های چینی ۲۷۴.۹۱ میلیارد دلار وام دادند

بانک های چینی در ماه گذشته میلادی با اعطای ۲۷۴.۹۱ میلیارد دلار وام به یک رکورد جدید دست پیدا کردند.
کد خبر : ۸۸۳۶۲
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک های چینی در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن ۱.۸۴ تریلیون یوآن معادل ۲۷۴.۹۱ میلیارد دلار وام اعطاء کردند که در مقایسه با ماه قبل به طرز قابل توجهی افزایش نشان می دهد. در همین حال، سیاست گذاران چینی به دلیل کاهش تقاضای داخلی و نیز شعله ور شدن جنگ تجاری پکن - واشنگتن اقدام به تسریع کردن شرایط اعطای وام و کاهش سطح بدهی افراد و شرکت ها کرده اند.


پیش از این بیشترین میزان وام دهی بانک های چینی به سال گذشته میلادی با رقم ۱۳.۵۳ تریلیون دلار بر می گردد. همچنین آمار بانک مرکزی چین نشان می دهد که تامین پول نقد و سپرده در ماه ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش پیدا کرده؛ اگرچه این میزان رشد در مقایسه با چند سال اخیر پایین است؛ علت آن به اقدامات دولت برای کاهش سطح بدهی در سیستم مالی این کشور بر می گردد.


ضمن اینکه میزان اعطای وام در ماه گذشته میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۲.۷ درصد افزایش پیدا کرد که این رقم برای سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۲.۵ درصد ثبت شده است. بر اساس اطلاعات بانک مرکزی چین، وام های مرتبط با بخش خانوارها در ماه ژوئن به ۷۰۷.۳ میلیارد یوآن افزایش پیدا کرد که این رقم برای ماه قبل از آن ۶۱۴.۳ میلیارد یوآن است.


وام های بخش خانوار ۳۸.۴ درصد از مجموع وام ها را به خود اختصاص می دهد؛ ضمن اینکه وام های اعطاء شده به شرکت ها در ماه ژوئن به ۹۸۱.۹ میلیارد یوآن رسید که این رقم برای ماه می ۵۲۵.۵ میلیارد دلار ثبت شده بود.


بر پایه این گزارش، پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی چین در سه ماه دوم سال جاری میلادی به ۶.۷ درصد کاهش پیدا کند که این رقم برای سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۶.۸ درصد بوده است.


برچسب ها: یوآن وام چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر