23 تير 1397 - 12:50

اعلام پنجمین برنامه قطع احتمالی برق در تهران

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ پنجمین برنامه قطعی احتمالی برق در سطح شهر را برای اطلاع مردم منتشر کرد.
کد خبر : ۸۸۳۶۹
قطعی برق

به‌ گزارش ایبِنا، امروز پنجمین برنامه روزانه قطع برق تهران منتشر و محل قطعی‌های برق به‌ صورت جدول مشخص شده تا شهروندان تهرانی با سهولت بتوانند از قطعی یا عدم‌ قطعی برق در محل زندگی خود مطلع شوند.


شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از شهروندان تهرانی درخواست کرد که با تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق به‌ ویژه در ساعات اوج مصرف "۱۲ الی ۱۷ و ۲۰ الی ۲۳" و انتقال مصارف غیرضروری به دیگر ساعات، مجموعه صنعت برق را در تامین برق پایدار یاری رسانند.


این شرکت اینبار نحوه اطلاع رسانی زمان بروز خاموشی های احتمالی در هر نقطه شهر را تغییر داد و به صورت جدولی با جزییات بیشتر، این اطلاعات را ارائه کرد.


برای مشاهده جدول قطعی‌های امروز برق در کلان‌شهر تهران ایـــــــنـــــــــجــــــــــا کلیک کنید.


اوج مصرف برق در مدار بالای ۵۱ هزار مگاوات


اوج مصرف برق در مدار بالای ۵۱ هزار مگاوات اوج مصرف برق کشور روز گذشته ۵۱ هزار و ۱۹۱ مگاوات ثبت شد که در مقایسه با روز چهارشنبه که رقم جدیدی در پیک مصرف ثبت شد، حدود ۶ هزار مگاوات کاهش مصرف داشته است.


بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، اوج مصرف برق در روز گذشته، جمعه (۲۲ تیر) به میزان ۵۱ هزار و ۱۹۱ مگاوات گزارش شد. اوج مصرف برق در روز چهارشنبه (۲۰ تیر) با ثبت رکورد جدید، ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات گزارش شد که این رقم بسیار نگران کننده و زنگ خطری بود که در روزهای پنج شنبه و جمعه به علت تعطیلی ادارات، مصرف برق حدود ۶ هزار مگاوات کاهش پیدا کرد.


میزان مبادلات برق نیز در روز گذشته برابر با ۳۵۳ مگاوات بود که سهم صادرات از این میزان ۶۱ مگاوات و واردات برق نیز ۲۹۲ مگاوات عنوان شده است. همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته چهار هزار و ۳۴۳ مگاوات بوده که در مقایسه با روز پنج شنبه که میزان آن چهار هزار و ۱۹۸ مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش قدری افزایش داشته است. با توجه به افزایش دما ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌ کارگیری لوازم برقی پُرمصرف اجتناب کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها