23 تير 1397 - 15:16

افزایش سرمایه بانک‌ها پیش‌درآمد جهش بخش تولید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر نقش افزایش سرمایه بانک‌ها در رونق تولید و اشتغالزایی تاکید کرد.
کد خبر : ۸۸۳۸۴
بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، علی اسماعیلی درخصوص موضوع افزایش سرمایه بانک‌ها گفت: افزایش سرمایه بانک‌ها در شرایط فعلی اقتصاد کشور،  می‌تواند در رفع مشکلات بخش تولید تاثیرات مثبت داشته باشد.  


عضو کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد صحیح بانک ها نقش مهمی در تحول  صنعت دارد،  ادامه داد: افزایش سرمایه بانک‌ها می‌تواند در اصلاح سیستم بانکی کشور نقش موثری داشته باشد در این راستا بانک‌ها باید بنگاه داری را رها و به وظایف خود عمل کنند.


نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اقتصادی به هم ارتباط دارند،  ادامه داد: عملکرد بانک ها باید در حوزه بانکداری باشد؛ بنابراین اتخاذ سیاست‌های بانکی نباید به نحوی باشد که به طور مثال به رشد تورم در کشور منجر شود.   


افزایش سرمایه بانک ها از طریق تزریق منابع دولتی امکان‌پذیر نیست


اسماعیلی تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک‌ها از طریق تزریق منابع مالی دولتی در شرایطی که دولت با کمبود منابع مالی روبرو است محلی از اعراب ندارد؛ بنابراین باید از روش‌های دیگری برای انجام این مهم استفاده شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صورت تسویه مطالبات معوق بانکی و همچنین تسویه بدهی‌های دولتی، بانک‌ها تقویت می‌شوند؛ بنابراین افزایش سرمایه بانک‌ها شرایط را برای تقویت تولید و اشتغالزایی فراهم می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر