23 تير 1397 - 17:40
سخنگوی تعزیرات اعلام کرد:

رسیدگی سریع به پرونده‌های احتکار و گرانفروشی

سخنگوی تعزیرات حکومتی تاکید کرد: فعالیت‌های ستاد مبارزه با احتکار کالا تشدید شده و هدف این ستاد مبارزه با احتکار و اختفای تمام کالاهای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی معین است.
کد خبر : ۸۸۳۹۰
تعزیرات

به گزارش ایبِنا، سید یاسر رایگانی درباره فعالیت های ستاد تشدید مبارزه با احتکار کالا گفت: این ستاد، ‌ستاد مبارزه با احتکار کالاهای وارداتی با نرخ رسمی است و هدف از تشکیل آن، مبارزه با احتکار و اختفای تمام کالاهای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی معین است.


وی با بیان اینکه نخستین جلسه هماهنگی این ستاد فردا صبح در وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت برگزار می شود، افزود: سازمان تعزیرات حکومتی طبق وظیفه ذاتی که قانونگذار برای آن مشخص کرده است همانگونه که تاکنون در امر مبارزه با احتکار و گران فروشی یا اقدامات قانونی خود را انجام داده، با توجه به ضرورتی که دولت در این خصوص اندیشیده ما نیز در کنار سازمان حمایت و دیگر افراد مسئول خواهیم بود تا وظایف سازمان تعزیرات را در کنترل بازار به بهترین نحو انجام دهیم.


رایگانی در پاسخ به این سوال که با وجود سازمان تعزیرات و سازمان حمایت، این ستاد چقدر می تواند راهگشا باشد، ‌گفت: اگر همه سازمان هایی که مرتبط با بحث بازار هستند از جمله اتحادیه ها، اصناف و سازمان حمایت و ادارات کل سازمان صنعت، معدن و تجارت، ‌ وظایف ذاتی خود را در بحث مبارزه با احتکار و گرانفروشی، انجام دهند و تعامل برقرار باشد، این تعامل در مناسبت های خاصی که تشدید مبارزه باید بیشتر به چشم بیاید و مردم آن را احساس کنند، اثربخش تر خواهد بود.


وی اعلام کرد: با تشکیل این ستاد، آماده ایم در سازمان تعزیرات حکومتی چه از سوی اتحادیه ها و اصناف در شهر تهران و در استان ها از سوی ادارات کل صنعت و معدن و تجارت، گزارش های مربوط به گرانفروشی و احتکار را دریافت کنیم. مرجع اعلام احتکار و گرانفروشی به سازمان تعزیرات، سازمان حمایت، اتحادیه ها و اصناف هستند و ما نیز آماده ایم در سازمان تعزیرات حکومتی در سراسر کشور، ‌به محض دریافت شکایت مردمی در خصوص احتکار و گرانفروشی و گزارش مراجع ذیربط در سریعترین زمان ممکن پرونده های مربوط به احتکار و گرانفروشی را رسیدگی کنیم و به اطلاع مردم برسانیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها