آیفکس ۱۲۲۵ واحدی شد

شاخص فرابورس در پایان معاملات روز جاری با یک واحد افت، ۱۲۲۵ واحد شد.
کد خبر : ۸۸۳۹۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، نخستین روز کاری این هفته در فرابورس در حالی به پایان رسید که ارزش معاملات در بازارهای نُه‌گانه فرابورس به بیش از یک هزار و ۵۹۶ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال رسید و بازار اوراق با درآمد ثابت بیش از ۵۷ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد.


بازار اوراق با درآمد ثابت


حجم معاملات در مجموع بازارهای فرابورس امروز شنبه ۲۳ تیرماه ۹۷ به ۳۲۹ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال رسید که بازار اوراق با درآمد ثابت با حجم معاملاتی به میزان بیش از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹۲۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال، ۵۷ درصد از ارزش کل معاملات فرابورس را در اختیار گرفت. در این میان «اخزا۶۰۱» که شاهد نقل‌ و انتقال بیش از ۱۶۳ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۱۶۱ میلیارد ریال بود، بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار از آن خود کرد.


تابلو تسهیلات مسکن


دادوستدها در تابلو تسهیلات مسکن نیز با تغییر مالکیت ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ ورقه به ارزش بیش از ۷۴ میلیارد ریال پیگیری شد که در این میان دادوستد های انجام شده در اوراق تسهیلات مسکن خرداد ۹۷ با رقم زدن نزدیک به ۳۰ درصد از حجم و ارزش معاملات در این تابلو، با بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در صدر ایستاد.


به‌ علاوه، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس امروز بیش از ۱۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال در قالب معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF)  میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.


بازارهای اول و دوم


نگاهی به معاملات بازار سهام نشان می‌دهد در روزی که گذشت بازارهای اول و دوم فرابورس در مجموع شاهد جابه‌جایی بیش از ۱۰۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۴۸ میلیارد ریال بودند که نماد «دی» متعلق به بانک دی با حجم معاملاتی به میزان بیش از ۴۱ میلیون سهم بیشترین حجم و نماد «ارفع» متعلق به شرکت آهن و فولاد ارفع با ارزش معاملاتی نزدیک به ۶۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.


بازارهای پایه


همچنین بازارهای پایه فرابورس نیز امروز میزبان معامله بیش از ۲۱۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال بودند که تابلو ب در حدود ۸۲ درصد و تابلو ج بیش از ۱۶ درصد از حجم معاملات در بازار پایه را در اختیار گرفتند.


 از سوی دیگر شاخص کل فرابورس در روزی که بیشترین اثر منفی را از جانب نمادهای «ارفع» و «هرمز»، دو نماد حاضر در بازار دوم و متعلق به گروه فلزات اساسی، متحمل شده بود با کمتر از یک واحد کاهش در ارتفاع ۱۲۲۵ واحدی قرار گرفت.


همچنین نماد «زبینا» که هفته پیش شاهد عرضه اولیه آن بودیم در کنار نماد «بمپنا» با افزایش قیمت ۵ درصدی بیشترین افزایش قیمت را در معاملات روز جاری تجربه کرد. شایان ذکر است سومین عرضه اولیه فرابورس در سال ۹۷ با عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت کشت و دام قیام اصفهان در نماد «زقیام»، دوشنبه ۲۵ تیرماه به میزبانی بازار دوم فرابورس انجام خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر