فرابورس در انتظار سومین عرضه اولیه

سومین عرضه اولیه فرابورس فردا به میزبانی بازار دوم انجام خواهد شد.
کد خبر : ۸۸۴۵۰
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، بازارهای فرابورس روز جاری در مجموع شاهد جابه‌جایی بیش از ۲۰۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از دو هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال بودند که این میزان از معاملات در ۵۵ هزار نوبت معاملاتی صورت گرفت و در پایان ساعت معاملات، دادوستد بیش از ۷۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال برای بازار اول فرابورس ثبت شد.


بازار دوم


همچنین بازار دوم نیز امروز میزبان معامله نزدیک به ۶۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۷۴ میلیارد ریال بود که در این میان نماد «شغدیر» متعلق به شرکت پتروشیمی غدیر در حالی بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در مجموع دو بازار اول و دوم به خود اختصاص داد که نمادهای «دی» و «زاگرس» در بازار دوم به ترتیب با بیشترین حجم و ارزش معاملاتی روبرو شدند.


در این بازار همچنین فردا دوشنبه ۲۵ تیرماه ۹۷، ۱۰ درصد از سهام شرکت کشت و دام قیام اصفهان در نماد «زقیام» عرضه خواهد شد که این سومین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری محسوب می‌شود.


بازار پایه


در قالب معاملات در سه تابلو بازار پایه امروز بیش از ۵۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌ به‌ دست شد که نماد شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در نماد «بمیلا»، بیشترین حجم معاملاتی را در میان این سه تابلو به خود اختصاص داد.


بازار اوراق با درآمد ثابت


نگاهی به معاملات اوراق بهادار در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز حاکی از نقل‌ و انتقال یک میلیون و ۸۰۰ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۳۷ هزار ریال است که «اخزا۶۲۲» با معامله ۱۵۱ هزار ورقه شاهد بیشترین حجم معاملاتی و «اخزا۶۰۱» با معاملاتی به ارزش بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال، شاهد بیشترین ارزش معاملاتی در این تابلو بود. از سویی دیگر، در این بازار،  نماد معاملاتی «اخزا۶۰۱۱»، به منظور پرداخت مبالغ اسمی، در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۹۷ متوقف خواهد شد.


تابلو تسهیلات مسکن


همچنین تابلو تسهیلات مسکن با تغییر مالکیت بیش از ۸۸ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۶۱ میلیارد ریال به معاملات امروز پایان داد که در این میان اوراق تسهیلات مسکن خرداد ۹۷ با رقم زدن حجم معاملاتی به میزان بیش از ۲۶ هزار ورقه به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این تابلو تجربه کرد.


نمادهای تاثیر گذار


بررسی وضعیت نمادهای فرابورسی در روز جاری نیز نشان می‌دهد که سه نماد «شغدیر»، «زبینا» و «دی» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها و سه نماد «زاگرس»، «ارفع» و «میدکو» منفی‌ترین اهرم‌ها بر افت آیفکس در معاملات امروز بودند به طوری که منجر به کاهش ۶ واحدی شاخص کل فرابورس و رسیدن این متغیر به ۱۲۱۸ واحد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر