رشد شاخص بورس پس از ۱۱ روز

معاملات بازار سهام امروز در حالی به پایان رسید که شاخص بورس پس از ۱۱ روز متوالی که با ریزش همراه شده بود، با رشد اندک ۳۷ واحدی باعث رشد متغیرهای بازار سهام شد.
کد خبر : ۸۸۴۹۵
بورس تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فضای تالار شیشه ای روز جاری اندکی برای سهامداران و معامله گران مثبت شد تا بعد از بیش از ۱۰ روز اندکی رشد در این بازار ایجاد شود.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با نوسان به کار خود پایان دادند به طوری که شاخص کل با ۳۷  واحد افزایش معادل ۰.۰۳ درصد به ۱۰۸ هزار ۱۰۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۱ واحد رشد معادل ۱۱.۳۱ درصد به ۳۲ هزار ۴۲۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۵) واحد افت معادل (۰.۱۴) درصد به ۱۸ هزار و ۳۲۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۸) واحد افت، معادل (۰.۱۴) درصد به ۱۳ هزار و ۱۱۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹ واحد رشد، معادل ۰.۰۱ درصد به ۱۱۷ هزار و ۳۵۰ واحد، شاخص بازار اول با (۴۲)  واحد افزایش معادل (۰.۰۵) درصد به ۷۸ هزار و ۳۰۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۱۱ واحد رشد معادل ۰.۱۹ درصد، به ۲۲۱ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.


نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۳ نماد «فارس با (۱۳۵) واحد، شخارک با (۵۸) واحد و رمپنا با (۴۰) واحد» کاهش بیشترین تاثیر منفی و ۴ نماد «پارس با ۲۰۲ واحد، فخوز با ۴۱ واحد، کگل با ۴۱ واحد و همراه با ۳۸ واحد» افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با کاهش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «انتشار و چاپ با ۱۱۰۹۵ واحد رشد معادل ۴.۸۹ درصد به ۲۳۷ هزار و ۸۶۳ واحد، سایر معادن با ۴۵۱ واحد صعود معادل ۴.۶۵ درصد به ۱۰ هزار و ۱۵۲ واحد، محصولات فلزی با (۳۳۱) واحد افت معادل (۱.۵۰) درصد به ۲۱ هزار و ۷۵۰ واحد، محصولات چوبی با (۱۳۱۴)  واحد سقوط معادل (۱.۵۳) درصد به ۸۴ هزار و ۳۲۱ واحد، فنی مهندسی با (۱۵)  واحد افت، معادل (۲.۵۱)  درصد به ۶۱۳ واحد، سایر مالی با (۶۵) واحد کاهش معادل (۲.۶۸) درصد به ۲ هزار و ۳۶۵ واحد، محصولات کاغذ با (۴۴۰)  واحد افت معادل (۳.۷۱) درصد به ۱۱ هزار و ۴۳۷ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «پارس، خپویش، فپنتا، دلر، چافست، شفارس و فرآور» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شدوص، کفپارس، لخرز، تکنو، دفارا، چکاران و شخارک» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان معاملات امروز بورس، در ۷۲ هزار و ۹۹۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۲۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۸۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۴۲۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر