آمریکا از شرکای تجاری خود در سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

آمریکا از چین، اتحادیه اروپا، مکزیک و ترکیه در سازمان تجارت جهانی به دلیل در پیش گرفتن اقدامات تلافی جویانه این کشورها علیه واشنگتن شکایت کرد.
کد خبر : ۸۸۵۳۷
پرچم آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، «روبرت لایتزر» نماینده تجاری آمریکا گفت: ایالات متحده شکایت جداگانه ای را علیه چین، اتحادیه اروپا، مکزیک و ترکیه به دلیل اعمال تعرفه از سوی این کشورها در پاسخ به اقدامات رییس جمهور ترامپ در ارتباط با افزایش تعرفه بر روی آلومینیوم و فولاد به سازمان تجارت جهانی ارسال کرده است.


به گفته نماینده تجاری آمریکا، افزایش تعرفه از سوی ایالات متحده در راستای حفاظت از منافع امنیت ملی آمریکا است. وی تصریح کرد شرکای تجاری آمریکا به جای همکاری با آمریکا و پرداخت به یک «مشکل مشترک» با در پیش گرفتن تعرفه های تلافی جویانه به تنبیه کارگران، کشاورزان و شرکت های آمریکایی پرداخته اند.  


این اظهار نظر آمریکایی ها همزمان با اطلاعیه وزارت بازرگانی چین در راستای ارائه شکایت از آمریکا به سازمان تجارت جهانی برای اعمال تعرفه اضافی آمریکا بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی است.



بر همین اساس، جنگ تعرفه ای در ماه مارس به دنبال اعمال تعرفه ۲۵ درصدی آمریکا بر روی فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر روی آلومینیوم میان کشورها وخیم تر شد. در ابتدا آمریکا برخی از همپیمانان خود را از این تعرفه برای یک مدت کوتاهی معاف اما سپس این معافیت را لغو کرد و در پاسخ هم بروکسل اعلام کرد که تلافی می کند و نسبت به سیاست های تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.  



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر