آیفکس ۱۲۱۱ واحدی شد

در پایان معاملات امروز فرابورس، آیفکس با یک واحد رشد در نزدیکی ارتفاع یک هزار و ۲۱۱ واحدی ایستاد
کد خبر : ۸۸۶۲۴
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در آخرین روز کاری فرابورس در هفته جاری، آیفکس با یک واحد رشد در نزدیکی ارتفاع یک هزار و ۲۱۱ واحدی ایستاد و معامله‌گران ۲۵۳ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۳۴ میلیارد ریال را میان خود دادوستد کردند.


بر اساس این گزارش، معاملات بیست و هفتم تیرماه در فرابورس با چند توقف و بازگشایی نماد در بازارهای مختلف دنبال شد که بر اساس آن نماد پتروشیمی غدیر به دلیل رفع ابهام یا اصلاح اطلاعات و نماد «اخزا۶۰۱۱» به دلیل سررسید اسناد خزانه اسلامی در این نماد و بازپرداخت مبالغ اسمی و نماد «فولاد۹۷۱» متعلق به اوراق مرابحه شرکت فولاد مبارکه اصفهان به دلیل سررسید آن در تاریخ ۲۹ تیر ماه ۹۷ در پایان معاملات امروز متوقف شدند. در سمت دیگر نیز شاهد بازگشایی نمادهای «حسینا»، «کمینا»، «کمیناح» و «خودکفا» در بازارهای سهام فرابورس بودیم.


در این میان نگاهی به معاملات صورت‌گرفته در بازارهای فرابورس نشان می‌دهد امروز چهارشنبه در بازار اول ۶۰ میلیون سهم به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال و در بازار دوم تعداد ۸۹ میلیون سهم به ارزش ۲۵۱ میلیارد ریال میان سهامداران تغییر مالکیت یافته است. نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان معاملات این دو بازار تجربه کرده و در صدر ایستاده است.


در همین حال معاملات بازار پایه در سه تابلو معاملاتی این بازار اعم از الف، ب و ج با تغییر مالکیت ۹۹ میلیون سهم به ارزش ۱۳۴ میلیارد ریال خاتمه یافت. نگاهی به دادوستدهای انجام‌شده در بازار ابزارهای نوین مالی نیز حاکی از آن است معامله‌گران ۵ میلیون ورقه را به ارزش یک‌هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند.


همچنین نمادهای «شغدیر» و «سمگا» به ترتیب پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی میان دو بازار اول و دوم شناخته شدند و در حالی نمادهای «زقیام» و «دسانکو» با بیشترین رشد قیمت تا سقف ۵ درصد روبه‌رو شدند که نمادهای «کمرجان» و «سبزوا» بالاترین افت قیمتی را تا حدود ۴ درصد تجربه کردند.


در نهایت شاخص کل فرابورس با رشد یک واحدی در نزدیکی ارتفاع یک هزار و ۲۱۱ واحدی ایستاد. عمده بار مثبت بر آیفکس از جانب نمادهای «زاگرس» و «سمگا» تا سطح ۳.۴ واحد رقم خورد. در سمت مقابل اما تاثیر منفی بر این نماگر از جانب نمادهای «هرمز»، «میدکو» و «ارفع» مانع از رشد بیشتر شاخص کل فرابورش شد.


برچسب ها: فرابورس شاخص
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها