31 تير 1397 - 08:51
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

افزایش قیمت ۳ برابری خودرو طی ۱۲ سال

رئیس انجمن تخصصی قطعه سازان کشور گفت: صنعت خودرو طی ۱۲ سال گذشته تنها ۲.۵ تا ۳ برابر افزایش قیمت داشته و این همه هیاهو برای هیچ است.
کد خبر : ۸۸۶۷۴
نجفی منش

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره اظهار نظرهای افزایش قیمت خودرو که اخیرا مطرح شده، توضیح داد: براساس بررسی صورت گرفته از آمارهای موجود، طی سال های ۸۴ تا ۹۶ اقلام مختلف مصرفی و سرمایهای، بین ۷ تا ۲۵ برابر افزایش قیمت داشته است.


وی افزود: اما طی این ۱۲ سال که مورد بررسی قرار گرفت، صنعت خودرو تنها ۲.۵ تا ۳ برابر افزایش یافته است و این نشان می دهد که این سر و صداها درباره قیمت خودرو، هیاهو برای هیچ است، زیرا کمترین افزایش قیمت را طی این مدت بین اقلام مختلف، صنعت خودرو داشته و حتی به دلیل اینکه قیمت گذاری به شورای رقابت واگذار شده خودروسازان ما با زیان مواجه هستند.


رئیس انجمن تخصصی قطعه سازان کشور در این باره، گفت: از طرفی به خودرو سازان دستور داده شده تا خودرو با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده به فروش برسد به گونه ای که اگر قیمت تمام شده یک خودرو ۲۰ میلیون تومان است، قیمت اعلامی از سوی کارخانه ۱۸ میلیون تومان باید باشد اما ما باز هم شاهد این هستیم که به دلیل وجود دلالان در بازار، قیمت ها در بازار بیش از این ارقام خواهد بود.


نجفی منش، ادامه داد: تقاضا ما به عنوان فعالان این حوزه، این است که با اصلاح روند غلطی که از ۷ سال گذشته اجرایی و قیمت گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت گذاشته شد، به کاهش قیمت خودرو و همچنین ایجاد شرایط برای ادامه حیات صنعت قطعه سازی کمک شود.


به گزارش ایبِنا، قیمت خودرو از جمله اقلامی است که حساسیت عمومی بر آن بسیار بالا و افزایش یا کاهش حتی اندک در این صنعت، سر و صدا بسیاری به پا خواهد کرد؛ به تازگی نیز با نوسانات نرخ ارز و تغییراتی که در سیاست گذاری ارزی ایجاد شد، شاهد افزایش قیمت خودرو بودیم. به گونه ای که براساس اعلام کارشناسان، شاخص قیمت خودروهای منتخب داخلی نسبت به ماه گذشته افزایش ۰.۱ درصدی داشته است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر