01 مرداد 1397 - 09:39
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

طرح اصلاح قانون بخشش جرایم و سود وام‌های معوق

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس بر ضرورت قانون مداری بانک‌ها در حوزه بخشش سود و جریمه تسهیلات، گفت: برای رفع ابهامات وارده به قانون بخشش جرایم و سود وام‌های معوق، طرحی در مجلس تهیه شد.
کد خبر : ۸۸۶۹۹
رحیم زارع

رحیم زارع در گفتگو با ایبِنا با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص بخشش جریمه و سود تسهیلات بانکی، گفت: متاسفانه شکایت های بسیاری در خصوص عدم همراهی بانک ها در حوزه اجرای این مصوبه رسیده است.


نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم همکاری بانک ها در اجرای مصوبه مذکور رویه تصفیه بدهی های معوق را طولانی تر خواهد کرد، افزود: بانک ها باید بدانند با اجرای مصوبه بخشش سود و جریمه تسهیلات، گردش مالی آنها با تصفیه اصل وام افزایش خواهد یافت.


وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور امکان تصفیه جریمه و سود تسهیلات برای بسیاری از واحدهای تولیدی ورشکسته وجود ندارد، تصریح کرد: عدم تعامل شبکه بانکی با بدهکاران در حوزه بخشش جریمه و سود تسهیلات بر حجم منابع فریز شده سیستم بانکی می افزاید.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه دولت معتقد است قانون مذکور دارای ابهاماتی برای اجرا است، گفت: برای رفع ابهامات وارده به قانون بخشش جرایم و سود وام های معوق طرحی تهیه شده که بعد از بررسی در کمیسیون اقتصادی در قالب اصلاحیه قانون در صحن علنی مجلس نیز بررسی می شود.


زارع با بیان اینکه در قانون مصوب در خصوص بخشش جرایم و سود وام های معوق مدت زمان اجرا تا پایان شهریور در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه اصلاحیه این قانون در دست بررسی است، زمان اجرای آن تمدید خواهد شد.


وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی اصلاحیه قانون بخشش جرایم و سود وام های معوق هر نوع استنکافی از سوی بانک ها برای اجرای این مصوبه با برخوردهای قهری مواجه خواهد شد. سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی یادآور شد: مصوبه اخیر مجلس در خصوص بخشش جرایم و سود وام های معوق اقدامی در راستای احیای تولید و کمک به واحدهای تولید کننده داخلی بوده است.


برچسب ها: مجلس تولید ملی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر