هند برای تسکین تجار و مصرف کنندگان نرخ مالیات فروش را کاهش داد

دولت هند برای آرام کردن تجار و مصرف کنندگان این کشور نرخ مالیات را به ۱۸ درصد کاهش داد.
کد خبر : ۸۸۷۴۱
مصرف کننده هندی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، دولت هند به منظور آرام کردن تجار و طبقه متوسط این کشور نرخ مالیات فروش بر بیش از ۵۰ کالا را کاهش داد. البته این اقدام به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی می تواند با در نظر گرفتن انتخابات سال آینده و کسب پیروزی «ناردندار مودی» نخست وزیر هند در آن صورت گرفته باشد.


همچنین افزایش ناگهانی نرخ مالیات بر روی کالا و خدمات در سال گذشته میلادی منجر به آسیب جدی به بخش تجاری و عموم جامعه شد. قرار است دولت هند نرخ مالیات از بالاترین سطح خود یعنی ۲۸ درصد به عمدتا ۱۸ درصد کاهش دهد.


برخی از کالاهای مشمول کاهش مالیات شامل اجاق گاز، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، رنگ، کالاهای چرمی و کف پوش بامبو است. البته تاثیر درآمدی بر روی مجموع وصول مالیات به دنبال این تصمیم کم خواهد بود.  


قانون کاهش نرخ مالیات از بیست و هفتم ماه جاری میلادی اعمال خواهد شد. وصول درآمدی از طریق مالیات کالا و خدمات به عنوان رکن اصلی برنامه دولت برای کاهش کسری پولی در سال جاری میلادی است و درآمد هند از بخش مالیات کالا و خدمات در سال مالی ۲۰۱۷ میلادی ۹۸ درصد از هدف گذاری بوجه این کشور را به خود اختصاص داد. بر پایه این گزارش، کاهش مالیات منجر به افزایش فروش و در نیتیجه ضرر درآمدی به این طریق می تواند جبران می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر