01 مرداد 1397 - 08:45

سمپوزیوم «دماوند۲۰۱۸» با حمایت بانک سامان برگزار شد

سمپوزیوم دماوند ۲۰۱۸ همزمان با یکصدوهفتادوپنجمین سالگرد صعود یکی از کوهنوردان اتریشی به قله دماوند با حمایت بانک سامان در تهران برگزار شد.
کد خبر : ۸۸۷۸۹
شعبه بانک سامان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک سامان، این سمپوزیوم دو روزه با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اشتفان شولتز سفیر اتریش در ایران و کوهنوردان مطرح دو کشور ایران و اتریش در مجموعه فرهنگی نیاوران برگزار شد.


رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این مراسم گفت: سال ۲۰۱۸، سال دوستی ایران و اتریش است، درطول تاریخ نیز اتریشی‌ها در حوزه‌های مختلفی در ایران مشارکت داشته‌اند و ایرانی‌ها نیز در حوزه‌های فرهنگی در اتریش فعالیت‌هایی دارند که توجه به این فعالیت‌ها در یکصدوهفتادوپنجمین سالروز صعود اروپایی توسط یک کوهنورد اتریشی به دماوند، شصتمین سالگرد فعالیت بنیاد فرهنگی اتریش در ایران و صدوشصت‌وپنجمین سالروز روابط دیپلماتیک ایران و اتریش از اهمیت بالایی برخوردار است.


سفیر اتریش در ایران نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم تصریح کرد: حضور کوهنوردهای ایران و اتریش در این مراسم نشان‌دهنده وحدت و تعامل و کنار هم بودن دو کشور ایران و اتریش است و نشانه‌ای از همدلی آن‌ها در خصوص حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مسیر مبتنی بر فرهنگ جدید تعامل بین ایران و اتریش است.


وی افزود: اتریش آمادگی خود را به‌منظور توسعه قابلیت‌های گردشگری در منظر گردشگری به‌صورت پایدار و پشتیبانی از فرهنگ محلی و ساکنان اطراف کوه‌ها ازجمله دماوند اعلام می‌کند که این مهم می‌تواند توسعه و رونق اقتصادی را نیز به دنبال آورد.


گفتنی است، در ادامه این برنامه فرهنگی، نهم مرداد امسال یک تیم از کوهنوردان ایرانی و اتریشی در برنامه‌ای مشترک و با هدف تقویت همکاری‌های فرهنگی ایران و اتریش با حمایت بانک سامان به قله دماوند صعود می‌کنند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها