01 مرداد 1397 - 10:11
شافعی در گفتگو با ایبِنا؛

ریشه مشکلات اقتصادی کجاست/ اقدامات موقت جوابگو نیست

رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است مهم ترین مشکل فعلی بی برنامگی و نداشتن نقشه راه برای اقتصاد کشور است و اقدامات کوتاه مدت راهگشا نخواهد بود.
کد خبر : ۸۸۷۹۷
شافعی

غلامحسین شافعی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تحلیل و بررسی وضعیت فعلی اقتصاد کشور، اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات، مالیات و ... همه ابزار هستند نه هدف و از طریق بازی با این ابزارها مشکل اقتصاد کشور حل نخواهد شد.


وی افزود: اقتصاد کشور تا زمانی که یک برنامه مشخص و مدون نداشته باشد مشکلات حل و فصل نخواهد شد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای اقتصاد کشور یک نقشه راه و برنامه ای مشخص تهیه کرد زیرا در غیر اینصورت شاهد ادامه همین روند خواهیم بود و هیچگونه بهبودی در شرایط ایجاد نخواهد شد.


رییس پارلمان بخش خصوصی، گفت: اکنون در شرایط خاص و ویژه ای قرار داریم و این مشکلات نتیجه عملکرد بی برنامه در گذشته و عدم استفاده صحیح از موقعیت های پیش رو بوده است زیرا در صورت استفاده از موقعیت ها، بی شک می توانستیم خود را در مقابل تکانه ها مقاوم کنیم.


شافعی افزود: در حال حاضر هم شاهد اقدامات کوتاه مدت و تسکین های مقطعی هستیم. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره پیش بینی خود از شرایط پیش رو توضیح داد: پیش بینی و اینکه در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد بسیار سخت است، اما به طور حتم این وضعیت بر اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهد بود.


به گفته وی، مشکلات داخلی کشور بیش از مشکلات ناشی از تحریم است و نباید همه معضلات و رخدادها را بر گردن تحریم بیاندازیم، البته بی شک تحریم ها بر اقتصاد کشور بی تاثیر نیست و باید تدبیری بیاندیشیم تا از وضعیت فعلی گذر کنیم.


به گزارش ایبِنا، آنطور که کارشناسان اقتصادی معتقدند وضعیت فعلی اقتصاد ایران بسیار پیچیده است چرا که علاوه بر مشکلات تصمیم گیری و منابع در داخل کشور، شاهد جنگ روانی قدرت‌های خارجی در برابر ایران و فشار روانی به مردم هستیم که باعث شده تا کنترل قیمت‌ها در بسیاری از زمینه‌ها از نظارت دولت خارج شود و بازار خودسرانه نرخ‌ اعلام کند؛ در واقع هم اکنون اقتصاد ایران را مسائل سیاسی داخلی و خارجی جهت‌دهی می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر