03 مرداد 1397 - 08:39
در ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه؛

سود هر سهم "آپ" ۳۱۴ ریال اعلام شد

شرکت آسان پرداخت پرشین در دوره ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۷ بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده به ازای هر سهم ۳۱۴ ریال سود محقق کرد.
کد خبر : ۸۸۸۴۰
آسان پرداخت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شرکت آسان پرداخت پرشین که با نماد «آپ» و با سرمایه ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریالی در بازار دوم بورس فعال است، در تازه‌ترین شفاف‌سازی صورت‌های مالی «سود (زیان) خالص هر سهم» را ۳۱۴ ریال اعلام کرد  که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۳ درصدی مواجه بوده که به دلیل افزایش ۲۴ درصدی درآمدهای عملیاتی این شرکت است.


افزایش ۲۴ درصدی «درآمدهای عملیاتی»


بر اساس شفاف‌سازی «آپ» و با توجه به صورت سود و زیان حسابرسی نشده در دوره یادشده «درآمدهای عملیاتی» این شرکت معادل ۱۰.۷۱۵.۳۷۶ میلیون ریال درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی را تجربه کرده است. از سویی دیگر «سود (زیان) عملیاتی» این شرکت در ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۷ برابر با ۶۶۳.۳۳۵ میلیون ریال در صورت‌های مالی درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.


افزایش ۳ درصدی «سود (زیان) خالص»


بر اساس این گزارش، «سود (زیان) ناخالص» شرکت آسان پرداخت در دوره مذکور معادل ۸۱۹.۳۴۷ میلیون ریال اعلام‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته با افزایش ۶ درصدی همراه شده است.


افزون بر این، «سود (زیان) خالص» این شرکت در ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۷ معادل ۶۲۸.۶۶۳ میلیون ریال اعلام‌شده است که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته با افزایش ۳ درصدی در صورت‌های مالی ثبت‌شده است.


کاهش ۱۵ درصدی «سود (زیان) انباشته‌ پایان‌ دوره»


بر اساس این گزارش، «سود (زیان) انباشته ابتدای دوره » شرکت آسان پرداخت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۳ ماه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال ۹۷ معادل ۲.۲۶۱.۷۵۷  میلیون ریال درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۴ درصدی را تجربه کرده است. همچنین «سود (زیان) انباشته‌ پایان‌ دوره» این شرکت در دوره یادشده معادل ۱.۳۴۹.۵۴۸ میلیون ریال اعلام‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۶ با کاهش ۱۵ درصدی همراه شده است.


کاهش ۱۵ درصدی «سود قابل تخصیص»


این گزارش می‌افزاید: بر اساس شفاف‌سازی شرکت آسان پرداخت «سود قابل تخصیص» این شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده در ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۷ معادل. ۳۴۹.۵۴۸  میلیون ریال درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۶ افزایکاهش ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.


رشد ۱۱ درصدی موجودی نقد


همچنین بر اساس اطلاعات مالی ۳ ماهه سال ۹۷ ترازنامه شرکت آسان پرداخت «موجودی نقد» بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده به میزان ۳۶۳.۹۴۱ میلیون ریال اعلام کرده که این رقم به نسبت ۱۲ ماه سال ۹۶ با افزایش ۱۱ درصدی مواجه شده است.


افزایش ۱۶ درصدی «جمع دارایی ها»


افزون بر این، بر اساس صورت‌های مالی "آپ" «جمع دارایی‌های جاری» این شرکت در دوره مذکور معادل ۳.۳۴۲.۰۷۲  میلیون ریال است که به نسبت به ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ اسفندماه سال ۹۶ با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است. همچنین «جمع دارایی ها» شرکت آسان پرداخت پرشین در ۳ ماه نخست سال ۹۷ معادل ۸.۶۵۳.۷۳۵ میلیون ریال است که به نسبت سال مالی ۹۶ افزایش ۱۶ درصدی را به ثبت رسانده است.


دارایی‌های نامشهود و مشهود


صورت‌های مالی این شرکت بیانگر این است که «دارایی‌های نامشهود» در ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۷ معادل ۱۵.۳۳۰ میلیون ریال است که به نسبت به پایان سال ۹۶ با کاهش ۲۷ درصدی مواجه شده است. همچنین «دارایی‌های ثابت مشهود» با افزایش ۱۰ درصدی به نسبت ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ اسفندماه سال ۹۶ در این دوره به ۵.۰۸۷.۱۵۲ میلیون ریال رسیده است.


کاهش ۱۲ درصدی «جمع بدهی‌ها«


بر اساس اطلاعات درج‌شده در صورت‌های مالی ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۷ «جمع بدهی‌های جاری» شرکت آسان پرداخت معادل  ۵.۰۳۴.۵۳۰ میلیون ریال درج‌شده که با افزایش ۵۵ درصدی به نسبت پایان سال مالی ۹۶ اعلام شده است. همچنین «جمع بدهی‌ها» این شرکت به نسبت پایان سال ۹۶ با افزایش ۵۳ درصدی در ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۷ به رقم ۵.۱۰۴.۱۸۷  میلیون ریال رسیده است.


سرمایه شرکت


نگاهی جزیی‌تر به این شفاف‌سازی مشخص می‌کند: در این دوره مالی مذکور سرمایه شرکت آسان پرداخت ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال ثبت‌شده که به نسبت پایان سال مالی ۹۶ بدون تغییر اعلام شده است. در عین‌ حال «اندوخته قانونی» این شرکت در ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۷ بدون تغییر به نسبت ۱۲ ماه سال ۹۶ معادل ۲۰۰.۰۰۰ میلیون ریال در ترازنامه این شرکت درج‌شده است.


کاهش ۱۳ درصدی «جمع حقوق صاحبان سهام»


بر اساس این گزارش، «جمع حقوق صاحبان سهام» شرکت آسان پرداخت در ۳ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۷ معادل ۳.۵۴۹.۵۴۸ میلیون ریال است که به نسبت پایان سال مالی گذشته  کاهش ۱۳ درصدی مواجه شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها