لیر ترکیه در برابر دلار جان تازه‌ای گرفت

به دنبال اظهارات وزیر دارایی ترکیه در جهت حمایت از استقلال بانک مرکزی این کشور، ارزش لیر در برابر دلار ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرد.
کد خبر : ۸۸۸۷۰
لیر

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از دیلی صبا، به دنبال اظهارات «برات البایراک» وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه که گمانه زنی ها را برای افزایش نرخ بهره در جلسه پیش رو بانک مرکزی این کشور افزایش داد، ارزش لیر در برابر دلار آمریکا با روند افزایشی روبرو شد.


در همین حال لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته در برابر دلار ۰.۸ درصد افزایش یافت و هر دلار آمریکا کمتر از ۴.۷۵ لیر معامله شد. بازارها انتظار دارند که نرخ بهره ترکیه بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ نقطه پایه افزایش پیدا کند؛ این در حالی است که تورم ترکیه در ماه ژوئن به بالاترین رقم در ۱۴ سال اخیر رسید.  


این گمانه زنی ها زمانی قوت گرفت که وزیر جدید دارایی ترکیه گفت: ترکیه با بازارها جنگ نمی کند؛ اما رابطه «برد-برد» با آنها را دنبال می کند. به گفته برخی از استراتژیست ها، اظهارات «برات البایراک» سازنده بود و بر استقلال بانک مرکزی و اصلاحات اقتصادی تاکید می کند.


همچنین بورس ترکیه هم ۱.۴ درصد افزایش نشان داد و بالاترین روند صعودی در ۲ هفته اخیر را تجربه کرد و بخش بانکداری این کشور هم ۲.۳ درصد رشد را تجربه کرد. بر پایه این گزارش، نرخ فعلی بهره در ترکیه ۱۷.۷۵ درصد است.


برچسب ها: دلار ترکیه لیر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر