04 مرداد 1397 - 09:52
رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران :

صادرات ایران ۱۶ درصد افزایش یافت

رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران از افزایش ۱۶ درصدی صادرات در سال جاری خبر داد و گفت: میزان صادرات به امارات بیش از ۴۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۸۸۹۷۳
محمد لاهوتی

به گزارش ایبِنا به نقل از ایسنا، محمد لاهوتی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، اعلام کرد: میزان افزایش صادرات به امارات حدود ۴۰ درصد بوده که افزایش بسیار چشمگیری بوده و این در حالی است که شرایط کنونی بازار امارات دچار التهابات بوده و نیازمند هدایت به سمت بازار صادرات است. در مقابل کمترین میزان صادرات ایران به کره جنوبی بوده که لازم است توجه بیشتری در رابطه صورت گیرد.


وی مجموع صادرات در سه ماهه اول امسال را ۱۱ میلیارد و ۶۱۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۵۸ درصد به لحاظ ارزشی افزایش داشته است.


به گفته لاهوتی، همچون قبل تنوع مقصد صادرات در بازارهای سنتی ما همچون چین، امارات متحده عربی، افغانستان، عراق و کره جنوبی بوده است.


کاهش ۱۵ درصدی صادرات به کره جنوبی


رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: میزان صادرات به امارات ۴۳.۵ درصد، به عراق ۱۰ درصد و به افغانستان ۲۱.۹۵ درصد رشد داشته اما صادرات به کره جنوبی ۱۵ درصد کاهش یافته است.


وی تاکید کرد: در مورد افزایش صادرات به امارات و جلوگیری از کاهش صادرات به کره جنوبی باید بیشتر دقت شود تا شرایط بهتری فراهم شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر