05 مرداد 1397 - 15:13
کرباسیان در اینستاگرام نوشت:

دستور ویژه وزیراقتصاد به گمرکات

وزیر امور اقتصادی و دارایی از دستور ویژه به گمرکات کشور برای رفع مشکل تولید خبر داد و افزود:شنبه، مدیران گمرک و سازمان امور مالیاتی در وزارت اقتصاد حضور می یابند.
کد خبر : ۸۹۰۰۸
مسعود کرباسیان

به گزارش ایبِنا، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: دردناک ترین تصویر برای دولت این است که چرخ های کارخانه ای به دلیل مشکل تامین مواد اولیه از حرکت بازایستد، کارگری بیکار شود، سفرهای خالی بماند و سرمایه ای بر باد رود. کارآفرینی برایم درد دل می کرد که به چه سختی و با چه زحمتی مواد اولیه کارخانه اش را تهیه کرده و نگران است که پشت درهای ورودی کشور معطل بماند.


کارآفرینان مولد و شناسنامه دار باید حمایت دولت و وزارت اقتصاد را در کنار خود احساس کنند و قطعا هم تمام مجموعه های مدیریتی وزارت اقتصاد مکلف اند که به قید فوریت و بدون فوت وقت به وضعیت واحدهای تولیدی رسیدگی های لازم را انجام دهند و از گمرکات سراسر کشور خواسته ام که باتوجه به تخصیص ارز توسط دولت جهت تامین کالاهای تولیدی، هرچه زودتر پیش اظهاری قبل از ورود کالا عملیاتی و از روش نسیه بری و ضمانتنامه نیز استفاده شود تا خرید مواد اولیه برای کالاهای تولیدی با وقفه مواجه نباشد.


طبق این دستور گمرکات می دانند که تامین کالا برای واحدهای تولیدی از اولویت خاصی برخوردار است. ما از این پس مدیران کل استانی و ناظران موظفند به منظور رفع مشکلات موجود، با مدیران واحدهای تولیدی و بازرگانان جلسه گذاشته و نتیجه را در قالب گزارش هفتگی اعلام کنند. پیش از این هم آنها مکلف شده بودند که هیچ تصمیمی را و بدون مشورت با بخش خصوصی به انجام نرسانند. همچنین فردا شنبه، مدیران گمرک و سازمان امور مالیاتی در وزارت اقتصاد حضور می یابند تا گزارش اقداماتی که طی دو هفته اخیر و در راستای دستورات رئیس جمهور و خط مشی وزارتخانه به انجام رسانده اند را ارائه دهند.


برچسب ها: مالیات گمرک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر