06 مرداد 1397 - 17:24

افزایش ۴ درصدی قیمت سهام آمازون

قیمت سهام شرکت آمازون در آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش چهار درصدی همراه شد در حالی که با انتشار گزارش عملکرد مثبت خود، هیجانی جدید را در بازار ایجاد کرد.
کد خبر : ۸۹۰۷۹
Amazon

به گزارش ایبِنا، شرکت غول اینترنتی آمازون با انتشار گزارش عملکرد مثبت خود و اعلام سود چهارماهه ۲ میلیارد دلاری، برای نخستین بار، توانست بهترین عملکرد را در ۱۳ سال گذشته به ثبت برساند.


تحلیل گران وال استریت با ابراز خرسندی از عملکرد هیأت مدیره شرکت آمازون چشم انداز آتی این شرکت را مثبت ارزیابی کردند و پیش بینی کردند که میزان درآمد این شرکت با سود اعلامی اخیر، بیشتر و بیشتر خواهد شد.


بر اساس این گزارش، تقریبا ۱۶ تحلیل گر برجسته در بازار آمریکا هدف قیمتی خود را بر روی سهام این شرکت، بالا ارزیابی کردند و معتقد بودند که این یک پله پیشرفت برای آمازون بوده و از این به بعد قیمت سهام این شرکت به پایین تر از قیمت کنونی باز نمی گردد.


در این میان تحلیل گران شرکت کارگزاری اوپن هیمر، بیشترین قیمت آتی را برای این سهم ثبت و اعلام کردند که قیمت هدف برای هر سهم این شرکت پس از عبور از میانگین هر سهم دو هزار و ۱۰۰ دلار به دو هزار و ۱۳۰دلار می رسد و نسبت به قیمت فعلی سهم، با رشد ۳۸۰ دلاری رو به رو خواهد شد.


همچنین تحلیل گر شرکت تحقیقات مک کوئایر در این خصوص اعلام داشت: انقلاب آمازون که سال ها منتظر آن بودیم رخ داد. سود معنادار این شرکت می تواند آینده خوبی را برای بازار رقم بزند. گزارش عملکرد شرکت که در روزهای کاری آخر هفته منتشر شد توانست کمی آتش ناشی از افت قیمت سهام فیسبوک را آرام کند.


گفتنی است، آمازون در سال ۱۹۹۴ با فروش آنلاین کتاب، کسب و کار خود را آغاز کرد. هم اکنون از فروش محصولاتی کاملا متفاوت با کتاب، کسب و کار خود را رونق داده است. قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال تا به حال توانسته با رشد ۵۴ درصدی همراه شود و ارزش بازار خود را به ۹۱۶ میلیارد دلار رسانده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر