07 مرداد 1397 - 09:56
فاطمه مقیمی در گفت و گو با ایبِنا:

همتی همانند فرمانده جنگ پارتیزانی عمل کند

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تهران شرایط امروز اقتصاد را به جنگ های پارتیزانی تشبیه کرد وگفت: رییس کل بانک مرکزی برای مدیریت اقتصاد باید مانند فرمانده جنگ های پارتیزانی عمل کند.
کد خبر : ۸۹۱۰۲
مقیمی

فاطمه مقیمی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره جایگزینی عبدالناصر همتی به جای ولی الله سیف در ریاست کلی بانک مرکزی گفت: تاکنون تنها تغییری که در بین مسئولان اقتصادی دولتی شاهد بوده ایم، تغییر رییس کل بانک مرکزی بود که به نظر من حتما نیاز به این تغییر بود.


وی با بیان اینکه همواره برای انتخاب مدیران کلان اقتصادی، تعداد نامزدهای محدودی وجود دارند که انتخاب باید از بین آنها انجام شود، افزود: با توجه به بحرانی که در سیاستگذاری پولی و بانکی و همچنین نقدینگی و شرایط ارزی کشور شاهد هستیم، نیاز مبرمی برای تغییر رییس کل بانک مرکزی بود تا خون جدیدی به رگ های این نهاد تزریق شود.


چهارشنبه هفته گذشته با تصویب هیات دولت و بعد از پایان دوران ۵ ساله ریاست ولی الله سیف، عبدالناصر همتی جایگزین وی در بانک مرکزی شد.


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که با توجه به تلاطم ارزی و ناکامی سیاست های بانک مرکزی در جذب نقدینگی های سرگردان تغییر رییس کل بانک مرکزی باید زودتر انجام می شد و دولت می توانست قبل از پایان دوره ریاست ولی الله سیف، وی را برکنار کند.


مقیمی خاطرنشان کرد که عبدالناصر همتی برای موفقیت در اداره بانک مرکزی، باید برنامه های مدون و جدیدی در جذب نقدینگی، مهار بحران ارزی، کاهش ارزش ریال و ... داشته باشد.


وی تاکید کرد: شرایط کنونی کشور، شرایط عادی نیست و ما در شرایط بحرانی به سر می بریم؛ از پایین ترین تا بالاترین طبقه جامعه با مشکلات مختلف اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: امروز هم سبد خانوار و هم تجارت بین المللی با مشکل مواجه هستند و امیدوار هستیم که عبدالناصر همتی با برنامه های خود بتواند این شرایط را اداره کند.


مقیمی تصریح کرد: شرایط امروز اقتصاد، مانند جنگ های پارتیزانی است و رییس کل بانک مرکزی باید فرمانده این جنگ باشد؛ اگر وی نتواند جنگ های پارتیزانی را مدیریت کند، کل سیستم اقتصاد با مشکل مواجه خواهد شد.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر