07 مرداد 1397 - 11:12
لاریجانی:

مجلس با تفکیک وزارتخانه ها در شرایط فعلی مخالف است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد قوه مقننه با تغییر ساختار دولت و تفکیک وزارتخانه‌ها در شرایط فعلی به هر نحوی مخالف است.
کد خبر : ۸۹۱۱۵
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی لاریجانی صبح امروز (یکشنبه) و در نشست علنی مجلس شورای اسلامی بعد از مخالفت مجلس با دو فوریت و یک فوریت طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح و لایحه دولت درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصویب مجلس نرسیده و مجلس با تغییر ساختار و تفکیک وزارتخانه ها در شرایط فعلی مخالف است.


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مسیر دیگری را برای بهبود ساختار وزارتخانه ها پیش بگیرد.


نمایندگان در نشست علنی در جریان بررسی فوریت طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با دو فوریت و یک فوریت این طرح مخالفت کردند.


گفتنی است رمضانعلی سبحانی فر به عنوان نماینده پیشنهاددهنده این طرح گفت: تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت چندین بار از سال ۱۳۱۶ اتفاق افتاده و تاریخچه این تفکیک‌ها به سالیان پیش بازمی‌گردد اما در سال ۹۰ با توجه به تکلیف در برنامه پنجم توسعه مبنی بر کوچک‌سازی دولت و کاهش وزارتخانه‌ها این بحث مورد توجه قرار نگرفت.


وی تأکید کرد: وجود جریان‌های فساد در این وزارتخانه ناشی از بی‌توجهی به بخش صنعت و تجارت بوده و یک وزیر در این وزارتخانه، تنها می‌تواند یک حوزه را مورد توجه قرار دهد.


این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: در حال حاضر حوزه صنعت بازار نداشته و از این بخش غفلت شده است بنابراین این وزارتخانه با این تشکیلات در حال حاضر نمی‌تواند فعالیت‌های قابل قبولی در حوزه‌های خود داشته باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر